Gå til innhold

PS3 hardware og ekstrautstyr

Anbefalte innlegg

La oss håpe at vi slipper alt det ekstra utstyret som 360 har.

Ser bra ut så langt:

What ports and external connections will the PlayStation 3 have?

A whole crapload. There are six USB 2.0 ports, four on the front and two on the back. It has slots for Memory Stick, SD and CompactFlash cards. There are also three wired gigabit Ethernet ports, an optical port for audio, a multi-AV connector and two HDMI ports.

Litt om GPU :dribble:

Tell me about the graphics chip...

NVIDIA's chip is codenamed RSX. The chip runs at 550MHz and is capable of rendering two 1080p signals simultaneously. It's touted to hit 1.8 TFLOPS of floating point performance and can perform 100 billion shader operations per second, or 136 shader operations per cycle. The RSX uses 128-bit precision for enhanced color definition, making the system capable of High Dynamic Range rendering. Programming-wise, it's based on OpenGL and NVIDIA's CG language. NVIDIA recently released its GeForce 7800 GTX GPU for the PC, which provides a reasonable real-world approximation of what sort of effects the RSX and PlayStation 3 can handle. The RSX is a step beyond the GeForce 7800 GTX however, making it faster than anything currently available for the PC.

TV:

Will the PlayStation 3 output 16:9 or HD video?

Yes. In fact, the standard resolution for the system is 1080p. Yes, as in 1920x1080 progressive, not interlaced. 1080i, 720p, 480p and 480i are all supported as well, of course. One of the system's more interesting features, however, is the ability to display two 16:9 images simultaneously through the dual HDMI outputs. That means that for the first time in console history, the PS3 can output with a panoramic view of 32:9 or display an entirely different screen that's still coming from a single source.

Mere om PS3 her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er 2 HDMI ports så hadde det vært drit tøft om spill støttet dette.

1 skjerm til spill og den andre viser OS. Kan du leke deg med laste ned ting, prate med folk og slikt mens du er inne i et spill.

Annen ting. Kan bruke vanlige VGA/HDMI kabler og ikke kun kabler som har spesiel inngang/utgang

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Siden det er 2 HDMI ports så hadde det vært drit tøft om spill støttet dette.

1 skjerm til spill og den andre viser OS. Kan du leke deg med laste ned ting, prate med folk og slikt mens du er inne i et spill.

Annen ting. Kan bruke vanlige VGA/HDMI kabler og ikke kun kabler som har spesiel inngang/utgang

6041754[/snapback]

Nei. Det håper jeg virkelig ikke går ann. Det blir for PC for min smak. En spill-konsoll skal være en spill-konsoll... Ikke en uppgraderbar, multitasking maskin.

Lenke til kommentar

Og det du har hentet teksten fra er jo svingammel info.

De som forventer seg masse 1080p spill, venter nok forgjeves.

Greit at Sony skryter hemningsløst av HD kapasiteten til PS3, men utvikklerene sier at det er en alt for stor performance hit å kjøre så høy oppløsning.

Lenke til kommentar
Nei. Det håper jeg virkelig ikke går ann. Det blir for PC for min smak. En spill-konsoll skal være en spill-konsoll... Ikke en uppgraderbar, multitasking maskin.

6041814[/snapback]

Vel blir ikke for PC for meg dette her.

Hva med å ha en 32" eller større HDTV i stua samtidig har du en liten snerten 15" koblet opp der du kan surfe/laste ned/ se på video/ se på stats eller hva du måtte ønske. Hadde vært en drøm og det ser jammen meg ut som PS3 kan støtte dette.

Lenke til kommentar
Nå som konsollene har balletak på PC-ene som spillmaskin, ville det ikke vært noe sjakktrekk å lage konsollene slik at man må bytte skjermkort, og annen HW hele tiden, slik som på PC.

6041827[/snapback]

Ingen her som nevner å bytte skjermkort eller eller annen HW til konsoller.

Lenke til kommentar
Og det du quotet om GPUen er jo utdatert.

Det kom nok kraftigere kort med x1900xtx og 7900gtx.

6041901[/snapback]

Har du link til en oppdatert info om GPU til PS3 så sleng den ut

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Og det du quotet om GPUen er jo utdatert.

Det kom nok kraftigere kort med x1900xtx og 7900gtx.

6041901[/snapback]

Har du link til en oppdatert info om GPU til PS3 så sleng den ut

6041912[/snapback]

Ehm. Jeg tviler sterkt på at spcsa til gpu'en har forandret seg. Men den posten i gamespot forumet er opprettet for et halvt år siden.

Den er jo kun full i Sony propaganda. Egentlig ikke fornuftig å lese, om man vil ikke vil lese noe som er gått gjennom hypepressa til Sony.

Lenke til kommentar
Den er jo kun full i Sony propaganda.

6041961[/snapback]

Den er vel blitt oppdatert.

Hva mener du med Sony propaganda? At det er bare bs det som står der? Neppe

6041979[/snapback]

Sa jeg det kanskje?

Så det du seier, er at det jeg sier, er at alt det sony sier bare er BS? Propaganda og BS er jo forskjellige ting.

Nei, jeg sier ikke det. Men det jeg ser er at den infoen som står over der han kommer til utviklerene er Sony propaganda fra E3. Det som mest sansynlig er oppdatert er listen over utvikklere og spill.

Btw: Jeg er utrolig fornøyd med den ene settningen min. :p

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Det med 2xHDMI utganger.. betyr det at man kan f.eks: Ha to stk HDTV-er tilkoblet til hver utgang, slik at når man spiller multiplayer med en kompis, så kan man liksom få en fullscreen til begge? slik at man unngår ghosting av hverandre

Lenke til kommentar

Men tilbake til det tråden handler om så virker det som PS3 blir en multimedia maskin. En liten stue PC på en måte.

Hvorfor det er 3 ethernet kontakter i den har jeg ikke peiling på :hmm:

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Men tilbake til det tråden handler om så virker det som PS3 blir en multimedia maskin. En liten stue PC på en måte

6042033[/snapback]

Det er ikke X360? Med MCE og Vista er X360 alt man kan ønske seg.

Hva skal Sony ha som en multimedia konsoll? Hvis de added mere features enn det er i X360 vil den ikke være en spillekonsoll. Men en HTPC.

Lenke til kommentar

Har ikke sony begrensa seg selv til bare 1080i ?? Meiner bestemt å ha sett det en eller annen plass. Isåfall er de ikke "bedre" enn 360 på noen som helst måte. Og igjen, bare en masse pjatt fra ende til annen som de senere må gå tilbake på.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Har ikke sony begrensa seg selv til bare 1080i ?? Meiner bestemt å ha sett det en eller annen plass. Isåfall er de ikke "bedre" enn 360 på noen som helst måte. Og igjen, bare en masse pjatt fra ende til annen som de senere må gå tilbake på.

6042067[/snapback]

Nei. Den kommer med 1080p og opptil 120 fps

Lenke til kommentar
Hvorfor det er 3 ethernet kontakter i den har jeg ikke peiling på  :hmm:

6042033[/snapback]

Det stusser jeg også på.

Men det kan jo hende de gir muligheten for å koble flere ps3er i nettverk uten bruk av hub/switch. Ville jo vært genialt.

Kanskje de planlegger at den skal kunne brukes som router. Dette ville jeg sett på som useless. Det eneste det gjør er å øke prisen.

Lenke til kommentar

6042067[/snapback]

Den kommer nok med 1080p.

Flott for blu-ray avspilling, men spill-utvikklerene ser ikke ut til å dra nytte av det. Kan virke som at de ikke mener konsollen er kraftig nok til det.

Intervju med to utviklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...