Gå til innhold

Ny CPU kjøler, vanskelig å montere?

-Alex-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, bør være helt barnemat!

Bare husk å vask vekk _all_ pasta fra cpu, og rens den nye kjølern. Ta på VELDIG lite pasta, og gni det ut med fingern din i plastfolie. Dvs, bruk plastfolien som en "kondom" på fingern, slik at du ikke får fett fra huden din på cpu. Så smekker du på kjølern, fyrer opp maskinen, og opplever bedre, og mer støysvak kjøling..

Husk at termisk pasta ofte må sette seg litt, og at man kan få opptil 4-5 graders forskjell ila noen dager. Ikke overklokk helt bajas med en gang, vent en dag eller tre.

Lenke til kommentar

Det følger sikkert med. Har du bestilt?

Om du ikke har bestilt ville jeg sporenstreks bestilt med en 5grams tube med Artic Silver 5. Det er den beste pastaen..

Du det, nesten garantert, på nå..

Hva slags cpu har du, og hva slags temp?

Lenke til kommentar

aiaiai, det er varmt azz... Du bør skifte kjøler og pasta så snarest som mulig hehe. Bruk arctic silver 5, de skal være beste pastaen der ute. Åssen kjøler har du kjøpt deg?

Edit: Så linken til kjøleren, never mind.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
jeg er fersk i dataspråket hva bet. idle? hva bør varmen på en 4200+ ligge på??

6044935[/snapback]

Idle er når pc'n har stått på en stund uten cpu-krevende programmer. 4200+ kan ligge på rundt 35-45 grader idle(?), har hørt mye forskjellig. Kommer ann på kabinetttemp og kjøler, litt også prosessoren. Min 4400+ ligger på mellom 39 og 42 idle, stock kjøler.

EDIT: samye83 var raskest.. :p

Endret av Nano-
Lenke til kommentar
jeg er fersk i dataspråket hva bet. idle? hva bør varmen på en 4200+ ligge på??

6044935[/snapback]

Idle er når pc'n har stått på en stund uten cpu-krevende programmer. 4200+ kan ligge på rundt 35-45 grader idle(?), har hørt mye forskjellig. Kommer ann på kabinetttemp og kjøler, litt også prosessoren. Min 4400+ ligger på mellom 39 og 42 idle, stock kjøler.

EDIT: samye83 var raskest.. :p

6045002[/snapback]

Hva heter det på dette språket når en buker prosessoren kraftig da.. f.eks. spilling?? Hva "bør" temp. ligge da på en 4200+??

Lenke til kommentar

Når man belaster en cpu veldig mye, så kaller man det for load. Load temp på en dual core cpu bør ligge under 55 grader. Cpu'er trives best ved lave temperaturer, ellers kan det gå utover stabiliteten. Normalt load vil nok være melleom 40-50 grader. Man får lavere temp ved bruk av vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...