Gå til innhold

Ny spillemaskin 15000, trenger siste puss.

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er den deilige dagen kommet, her er oppsettet.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken ram jeg vil ha, men har sett litt på corsair. Er pc 4000 ram for raskt for hovedkortet? Så lurte jeg på om www.shg.no er en brukbar nettbutikk?

Bare kom med tips på forandringer osv. regner med at det blir handel i kveld eller i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shg.no er undergrownd.. har hørt mye tull der.. etc dem selger brukte deler osv... sikkert derfor det er så billig

6041682[/snapback]

shg.no er den norske avdelingen av en dansk nettbutikk med navnet shg.dk. Hele selskapet har en omsetning på ca 270 mill kr, og 31 ansatte. Alle økonomiske tall forteller at selskapet er økonomisk solid og drives godt.

Så shg.no er langt fra "underground", men en like stor og seriøs aktør som netshop, mpx med flere. Hvordan kundebehandling er kan jeg ikke uttale meg om, da jeg aldri har handlet der.

Lenke til kommentar

Lydkort som er i hoverkortet er ikkje så veldig bra som ellers. Det kosta "berre" 900 kroner for det her som gir _masse_ bedre lyd og faktisk har eg hørt om folk som har fått bedre ytelse av det! Spelopplevelsen med lydkort blir optimalisert! spesielt om du skal bruke så masse på den. Eg vil anbefale lydkort på det sterkaste! (men då må du ha noken høgtalara som er gode for å få lyden optimalt, hvis ikkje er det her ett veldig bra til prisen!

Vil som sagt anbefale lydkort veldig sterkt om du er skikelig gamer! :D

Lenke til kommentar
Lydkort som er i hoverkortet er ikkje så veldig bra som ellers. Det kosta "berre" 900 kroner for det her som gir _masse_ bedre lyd og faktisk har eg hørt om folk som har fått bedre ytelse av det! Spelopplevelsen med lydkort blir optimalisert! spesielt om du skal bruke så masse på den. Eg vil anbefale lydkort på det sterkaste! (men då må du ha noken høgtalara som er gode for å få lyden optimalt, hvis ikkje er det her ett veldig bra til prisen!

Vil som sagt anbefale lydkort veldig sterkt om du er skikelig gamer! :D

6041733[/snapback]

Hmm, har brukt intigrert i 2 år til nå. Budsjette rekker ikke til et ekstra lydkort i mai ivertfall. :) Vi får se etter sommerferien, kanskje jeg kjøper noe da om jeg ikke er helt fornøyd. Endret av Fedje
Lenke til kommentar
Då kan du jo eventuelt ta det intigrerte lydkortet i den nye PCen om den er bedre kanskje?

6041791[/snapback]

Jeg skal jo selfølgelig bruke det intigrerte som kommer med det nye hovedkortet som jeg bestiller fra www.shg.no for 1200 kr.
Lenke til kommentar

*Hot tips* Den her harddisken er masse bedre i ytelse enn den du har (einaste den du har raskare oppstart i program med den du har. Men det ser ut som du skal bruke en raptor på det og då har du lite å vinne på det) Den harddisken du har valgt der bråka og veldig (Rekna ikkje med du likar støy?)

PS: Dei raptor diskane er overprisa og gir langt fra så god ytelse som dei har rykte til å gjere. Den 250 GB HDen som eg linka til i sta slår faktisk raptoren i mange plassa berre les her då kan du komme inn igjenn på lydkort som du vinne masse meir på for pengane dine eller du kan berre droppe den raptoren og lydkortet! (<---Alt det her etter tips fra efikkan) :):w00t:

Endret av maskot
Lenke til kommentar

Ville ha vurdert en opteron 165 i stedet for valgt cpu, veldig lett å klokke med dagens pcer.

Ville definitivt ha droppa den lille raptor disken og heller tatt en 250 Gb HDD til. Orker ikke lete etter tester, men er ganske sikker på at det kun er aksesseringstiden som er bedre enn spesifikasjoner på andre moderne store disker.

Edit: opteron 165 er billigere enn valgt cpu tror jeg.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Ville ha vurdert en opteron 165 i stedet for valgt cpu, veldig lett å klokke med dagens pcer.

Ville definitivt ha droppa den lille raptor disken og heller tatt en 250 Gb HDD til. Orker ikke lete etter tester, men er ganske sikker på at det kun er aksesseringstiden som er bedre enn spesifikasjoner på  andre moderne store disker.

Edit: opteron 165 er billigere enn valgt cpu tror jeg.

6041962[/snapback]

Spørst om han skal overklokke det :hmm:

Lenke til kommentar

Til det HKet som har hatt problem med at vifta bråka noke jævlig ville eg tatt med den her vifta eller eventuelt tatt det her HKet som er like bra berre at då må du kjøpe med lydkort for det som er i er veldig dårlig. https://prisguiden.no/product.php?product_id=42866

Ta då ett av dei lykorta som eg viste deg i sta :) Den kjølaren har det og skjedd at den har komt i konflikt med skjermkortet. Då er det berre å snu kjølaren eller kva det var dei gjorde for å fikse på det :w00t:

EDIT: Angåande RAMen din er den veldig god den du har men den her er og veldig god https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications :thumbup:

Endret av maskot
Lenke til kommentar

Ok, en liten oppsumering.

Premium hovedkortet er akkurat likt deluxe kortet bare at vifta er bytta ut med en kjøler uten vifte?

Jeg har dersverre ikke planer om å overklokke så jeg kommer til å gå for den cpu'n som ligger i lista nå.

Når det kommer til diskusjonen om å bytte ut raptor så vil jeg helts ikke gjøre det, har en kompis som kjøpte seg en for ikke så lenge siden og han er visste veldig fornøyd. EDIT: jeg bare må ha en raptor så jeg får testa det ut.

Når jeg kommer til rammen så tror jeg at jeg går for den du linka til maskot, ser veldig bra ut også er den litt billiere. jeg har komt inn på tanken av 4 gb ram, er dette noe som lønner seg eller vil det være minimal ytelsesforskjell?

Endret av Fedje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...