L@sse Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg lurer litt på hva som lønner seg å legge vekt på når man skal kjøpe prosjektor, DVD-spiller og surroundanlegg. Noen som har tips til en fin kombinasjon til ca 12000,-?. Helst med matchende DVD-spiller og surround Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg lurer litt på hva som lønner seg å legge vekt på når man skal kjøpe prosjektor, DVD-spiller og surroundanlegg. Noen som har tips til en fin kombinasjon til ca 12000,-?. Helst med matchende DVD-spiller og surround 6041226[/snapback] Håper jeg ikke popper boblen din nå, men du får nok ikke tre kvalitetskomponenter for 12000,-. De billigste projektorene starter på 6-7000, legg til 1000 kroner for en billig DVD-spiller og bruk de resterende 4000 på et surroundanlegg som ikke gir fra seg mye lyd, og du er i boks. Vil anbefale deg å kjøpe komponentene hver for seg. Start med anlegget og spar mer penger til projektor. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Om du skal ha det på gutterommet så holder det fint med 12000 kr. Skal det på plass i en stor stue, så ville det kanskje vært ålreit å legge igjen litt mer penger i lyd.. Men joda. man får igrunn helt ålreit lyd til 4000-5000.. Pioneer har noen veldig ålreite pakker.. **Edit: F.eks http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53678 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=52162 Endret 5. mai 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Sony DAV-DZ700FW skal ver bra og rimelig. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...540FEFFDF85736E http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...VD+Music+System Shonah Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Det er bare på gutterommet jeg skal ha dette, ja Prosjektoren vil ikke stå lengre enn 3 meter fra veggen, så da vil det kanskje ikke kreve de aller dyreste av prosjektorer? Grunnen til at jeg vil ha prosjektor framfor TV, er at jeg vil ha muligheten til å ta med prosjektoren. Får man da ... - en prosjektor som gir god kvalitet på tre meters avstand - en helt grei DVD-spiller - et anlegg som gir fra seg god lyd ... til kr 12 000? Gjerne noen anbefalinger til prosjektor EDIT: Rommet er ikke mer enn 10-12 kvadratmeter, så det er begrensa hva jeg kan ha av lyd. Endret 5. mai 2006 av L@sse Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Høyttalere: Hificenteret - JBL Edit; dette settet har integrert forsterker (som om jeg ikke tar helt feil driver hele settet :\) Ang. forsterker (om du skulle velge et annet høyttalersett) og projektor så anbefaler jeg deg å sjekke auksjonssider som f.eks avforum (avtorget) og finn.no. Surroundforsterkere fra NAD og H/K anbefales på det sterkeste. Når det kommer til projektor så kan du lete etter Infocus 4805. Endret 6. mai 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 For å si det men en gang, budsjettet ditt er trangt. Projektor får du jo fra 6000+ og opp (type BenQ 5120/W100), men du har glemt å ta med lerret i regnestykket ditt. Her er det jo en del å velge blant, men du slipper vel unna med en tusenlapp kanskje, uten at jeg har sjekket. DVD-spiller, minst 1000 kr. Hvis vi sier 9000 inkl porto og kabler, som ikke er mye, har du 3000 kr igjen til lyd. I likhet med LarsP ville jeg også ha vurdert brukt. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg mener du bør følge rådet til lars p over her.. Når du bruker så lite penger på et helt sett, så vil du antakeligvis få skikkelig dritt, (men mindre du er heldig og gjør noen SKIKKELIGE brukt kupp) Velg noe for fremtiden, så slipper du å bytte hele anlegget etterpå og ikke få solgt noe. Først ville jeg gå for en bra prosjektor og en bra dvd spiller, og så anlegget etterpå-(starta da med middels forsterker, og bra høyttalere foran, og se om du fikk lånt noe til å bruke som bakhøyttalere.) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Et annet alternativ er å kombinere TV og PC-skjerm. Da vil jeg klare meg med maks 32 tommer. Det som jeg også vil trenge da, er et nytt skjermkort. Noen anbefalinger til denne kombinasjonen? Høyttalere trengs ikke i dette tilfellet, da jeg har bra høyttalere til PC-en fra før av. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du må vel ut med ca 10 lapper hvis du skal ha en noenlinde bra 32" som kan kobles til pc uten for mye knot. selv de billigste 32 koster vel 7ooo el? TV tips kan du finnei denne tråden her... Sjekk rundt siste sidene. Skjermkort osv får noen andre hjelpe deg med, jeg har ikke drevet med HTPC på noen måte så.. Men synes det er lurt hvis du har bestemt deg for å ta 1 ting av gangen og starter med bildet! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg kan anbefale min projektor som jeg kjøpte for 6000, vet ikke hva den koster nå da, den var på tilbud. Men se rundt etter Epson EMP-SIL, de er rimelige å gir et veldig bra bilde til den prisen! Epson EMP-SIL MVH Martin-sama Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg kan anbefale min projektor som jeg kjøpte for 6000, vet ikke hva den koster nå da, den var på tilbud. Men se rundt etter Epson EMP-SIL, de er rimelige å gir et veldig bra bilde til den prisen! Epson EMP-SIL 6083967[/snapback] Til hjemmekino har du nok andre alternativer som er bedre til den prisen, f.eks nevnte modeller fra BenQ som har betraktelig høyere kontrast og 16:9, i tillegg til at de er bedre ustyrt når det gjelder innganger osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå