BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Lager en guide for å lage cs:s og 1.6 server i linux jeg. Steg 1 Først må du laste ned Linux HLDS Update Tool fra webservern til valve. Lagre den f.eks i srcds_l og kjør den: mkdir srcds_l cd srcds_l wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin chmod +x hldsupdatetool.bin ./hldsupdatetool.bin ./steam Den nye versjonen av HLDSUpdateTool vil nå bli lasta ned. Du vil komme til console etter det er ferdig. Steg 2 Nå kan du starte med å laste ned filene. Dette kan ta et par timer, kommer an på tilkoblingen til servern og på nettlinja di: ./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . -game "Counter-Strike Source" = Oppdaterer Counter-Strike Source Hvis du skal oppdatere 1.6 skriver du cstrike i stede for Counter-Strike source. Steg 3 Så rediger (eller lag) srcds_l/cstrike/cfg/server.cfg slik som du vil at den skal være. Nå er du klar til å starte hlds/srcds. ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 -autoupdate -secure og trykk enter. Din dedikerte server er nå oppe og kjører Ekstra:Kjøre den dedikerte servern i bakgrunn. Først må du installere "screen", om du ikke allerede har gjort det fra før skriv dette: apt-get install scree Vi skal lage et script som gjør at servern vil kjøre i bakgrunn. Lag en fil som du kaller "server.sh" og legg dette inn i den fila: #!/bin/sh echo "Starter Cs:Source Server" sleep 1 screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate Lagre fila, og chmod den for å starte chmod +x server.sh Hvis du vil starte din server, kan du enkelt kjøre server.sh, da vil den srcd/hlds server kjøre i bakgrunn, for å åpne den skriv: screen -x css-server Håper dere skjønte noe av denne guiden Edit: Noen leifer. Edit 2: Jeg glemte at dere MÅ åpne porter her også. Da er serveren oppe. Du skal gi ipen til en kompis for at han skal joine.Det funker ikke. :O Ikke fortvil, her kommer en lett guide. De fleste har telenor som internettleverandør. Så jeg går ut i fra dette. For at du skal klare å legge ut serveren på nett, må du følge denne guiden: Åpne porter på router Etter dette skal du ha klart å sette opp en server. Edit 3: Tar imot kritikk og evt. endringer/feil. Edit 4: Jeg har funnet ut at du ikke skal lage en brukerkonto. Så jeg redigerer om artikkelen litt. Blir litt kortere Guide_for_CSS_og_1.6_server_i_linux.pdf Endret 21. november 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Det litt mere å skrive enn i windows, med steam. Men du kan også gjøre den samme måten i windows. (CMD) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Ikke dum den nei Har du oversatt en engelsk guide eller er det egne ord? Bra jobbet uansett Endret 4. mai 2006 av Xander^ Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ikke dum den nei Har du oversatt en engelsk guide eller er det egne ord? Bra jobbet uansett 6041388[/snapback] Jeg har oversatt den fra engelsk, men jeg har brukt egene ord La til noe ekstra som ikke var med i den engelskeguiden. Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Nice, letet etter Rapportert etter sticky Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Thx :-) Kult om den hadde vært sticky da:P Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Bra - gjør sticky, men skriv i topic at det er snakk om en guide. Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Etter litt kreativitet og fantasi fikk jeg det til Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Etter litt kreativitet og fantasi fikk jeg det til 6042151[/snapback] Hva som var feil da? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Tror vi setter denne som sticky Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 thx :-) Min første stickye tråd Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 thx :-) Min første stickye tråd 6046007[/snapback] Og sannsynligvis den første som blir nevnt i en artikkel på Hardware. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) thx :-) Min første stickye tråd 6046007[/snapback] Og sannsynligvis den første som blir nevnt i en artikkel på Hardware. 6059535[/snapback] Ikke dårlig, men blir det hans siste? Endret 7. mai 2006 av Lord^ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg vil gjerne kjøre en HLTV proxy på min linuxboks. Hva gjør jeg da på steg 2? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg vil gjerne kjøre en HLTV proxy på min linuxboks. Hva gjør jeg da på steg 2? 7075441[/snapback] Regner med det er 1.6 siden du vil ha HLTV. Du kan ta en titt her: http://www.techie.net.nz/howto/hltv.html Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hm. Dette var nå en altfor snill guide i Linux. Skal til å sette opp en CS:Source nå. Har en 1.6 kjørende prikkfritt. Husk alle ovenfor, at installasjonen en copy paste av 5-10 kommandoer. En ufattelig forenkling kan gjøres gjennom å kjøre Putty -> SSH. installer openssh-server før du starter hele regla over: sudo apt-get install openssh-server om du kjører Ubuntu (anbefales!) Debian er bedre ressursmessig og har samme cmds gjennom hele veiviseren. (samme pakkesystem (apt-get)) noen som vet HWspecs til en CS:Source server i forhold til Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Noen link til guide ossen legge opp med linux og ubuntu 7.10_server skal ha opp source og 1.6 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er samme hvilken linux-versjon du kjører, men spør du nå etter installasjonsfilen for ubuntu eller hvordan du setter opp CS(:S)-server? For om det er sistnevnte, er det bare å følge denne guiden. Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) sant sant Endret 5. februar 2008 av naitshow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå