Christian86 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Skal spare til egen bolig, men samtidig vil jeg ha best mulig karakterer på skolen. Har gjort unna 1 av 3 år på bachlor i økonomi, og tenkte at 4. året kunne gå med til heldtidsjobb samt ta opp en del av fagene fra vgs og høgskolen, for å få mest mulig poeng til Jus. Vil dette fungere greit, eller er det en dårlig ide? Jeg tar lån fra Lånekassen hvert år, må jeg betale dette tilbake mens jeg tar opp fag fra høgskolen og vgs? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Skal spare til egen bolig, men samtidig vil jeg ha best mulig karakterer på skolen. Har gjort unna 1 av 3 år på bachlor i økonomi, og tenkte at 4. året kunne gå med til heldtidsjobb samt ta opp en del av fagene fra vgs og høgskolen, for å få mest mulig poeng til Jus. Vil dette fungere greit, eller er det en dårlig ide? Jeg tar lån fra Lånekassen hvert år, må jeg betale dette tilbake mens jeg tar opp fag fra høgskolen og vgs? 6041184[/snapback] Det er snakk om prioriteringer. Jeg har en kompis som tok master i IT mens han jobbet en fulltids kveldsjobb for ett tele-selskap. Han fikk ikke supre karakterer, men heller ikke dårlige. Men han fikk seg raskt jobb da han kunne vise til jobberfaring (generelt) og positiv holdning til jobblivet. Det du bestemmer deg for, for du nok mest sannsynlig til. Det er snakk om selvdisiplin. Det er ikke uoverkommelig, men det kommer heller ikke gratis. Jeg vil nok påstå at du vil måtte jobbe mye. Både med skolearbeid og jobben. Kommer jo selvfølgelig an på hva slags jobb. Noen gir jo rom for litt lesing innemellom. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 foreløpig så er dette status i livet mitt: Studie i økonomi 4 deltidsjobber (3 som jeg styrer 100% selv) 2 utvalgsjobber + søknad på 2 andre til neste år ansvar for frivillighet her jeg bor venner etc... kan det bli verre? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 foreløpig så er dette status i livet mitt: Studie i økonomi 4 deltidsjobber (3 som jeg styrer 100% selv) 2 utvalgsjobber + søknad på 2 andre til neste år ansvar for frivillighet her jeg bor venner etc... kan det bli verre? 6041555[/snapback] Du kan få barn... :!: Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Tenker det skal gå greit Christian. Flere som har greid mer, med mindre tiltakslyst enn deg. Har du fått resultatet fra høgskolestyre-valget? EDIT: Eller, få deg marsvin.. De er litt lettere å holde styr på.. hehe Endret 4. mai 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Tenker det skal gå greit Christian. Flere som har greid mer, med mindre tiltakslyst enn deg. Har du fått resultatet fra høgskolestyre-valget? EDIT: Eller, få deg marsvin.. De er litt lettere å holde styr på.. hehe 6041620[/snapback] hadde marsvin det døde, og moren min sørget. jeg gjorde så mye på vgs at jeg sjelden hadde tid. (det vet du...du har lest CVen min ) Nei, hakke fått resultatet. Er jo sikret en eller annen plass, men vil ikke være vara *hmrf* økonomisk fordelaktig er det hvert fall ikke ja...barn ja....gikk rundt fra juli til januar og bekymret meg for det. Inntil jeg traff på hun, og hu vakke gravid Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har to marsvin selv.. Fungerer fint om man skal få tankene over på noe annet.. Men, jeg venter selv i spenning på valgresultatene.. En ting er jo det økonomiske, det kan man alltids finne andre steder, men erfaringen er jo viktig, og ikke minst den innflytelsen, og ansvaret, som kommer med vervet. Men, nok om det.. Vi skal arrangere seminar for alle dere nye, slik at dere kommer dere fort inn i ting. Det er et meget krevende verv.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har to marsvin selv.. Fungerer fint om man skal få tankene over på noe annet.. Men, jeg venter selv i spenning på valgresultatene.. En ting er jo det økonomiske, det kan man alltids finne andre steder, men erfaringen er jo viktig, og ikke minst den innflytelsen, og ansvaret, som kommer med vervet. Men, nok om det.. Vi skal arrangere seminar for alle dere nye, slik at dere kommer dere fort inn i ting. Det er et meget krevende verv.. 6041686[/snapback] jeg gleder meg som en unge. Hadde et mål når jeg startet, og det var å greie det vervet. Liker mini nokut uansett, så vil søke på det neste år. Er kjempe moro der, og så mye man lærer. Selv om søkerne kunne fortstått at vi ikke kan alle utdanningsplaner utenatt, for det har noen glemt! *hrmf* økonomien er bare en gullerot når en er student. jeg tar med meg mest mulig som ser bra ut på CVen og som jeg kan utvikle meg i, eller bidra i uansett....ser ut som jeg blir hos HIBU i 2 år til, og så får jeg se om jeg tar et år med arbeid + deltidsstudier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå