Probeus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hjelp meg vær så snill? Har klart å prestere det umulige mener jeg da.. jeg har klart å lage ett script som lager en ny mappe og 2 filer som legges i den nye mapen. med ett problem... de blir automatisk chmodet til 644, noe som gjør at jeg ike klarer å slette de fra verken cpanel eller ftp :S så to ting: hvordan får jeg fikset det? Med forbehold om dårlig kode... <?php /* Script by Flexitid Design All rights flexitid design */ $dir = $_POST['dir']; $text1 = $_POST['text1']; $text2 = $_POST['text2']; $title1 = $_post['title1']; $title2 = $_post['title2']; mkdir($dir, 0755); $filename = "index.wml"; $content = " <?xml version='1.0'?> <!DOCTYPE wml PUBLIC '-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN' 'http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml'> <wml> <card id='1' title='$title1'> <p> $text1 <br/> <br/> <a href='#2'>Neste</a> <br/> <br/> <i><a href='www.wap1.awardspace.info/info.wml'>Lyst på din egen wapside?</a></i> </p> </card> <card id='2' title='$title1'> <p> $text2 <br/> <br/> <a href='#1'>Forrige</a> <br/> <br/> <i><a href='www.wap1.awardspace.info/info.wml'>Lyst på din egen wapside?</a></i> </p> </card> </wml> "; $ht = ".htacsess"; $contentht = "AddType text/vnd.wap-wml wml /n DirectoryIndex index.wml"; $fpht = fopen($dir."/". $ht, 'x+') or die ("IOError"); fwrite($fpht, $contentht); fclose ($fpht); $fp = fopen($dir."/". $filename, 'x+') or die("IOError"); fwrite($fp, $content); fclose($fp); echo "Din wap side er oprettet. <br><a href='$dir/index.wml'>Klikk her</a>"; ?> Så numer 2: Finnes det en måte å slette de fordømte filene!? Endret 4. mai 2006 av flexitid Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Tror kanskje du burde skifte emnetittel før den blir stengt. . . Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jeg har ikke noe svar på spørsmålene dine, men jeg ser noen skrivefeil som kan rettes opp. F.eks "echo "Din wap side er oprettet.", kan endres til "echo "Din wap-side er opprettet.". Du burde også endre emnetittel. Endret 4. mai 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 emnetittel er endret Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Filene er sannsynligvis eid av bruker nobody ettersom du har opprettet dem via webserveren. Dvs. at du også må slette dem via webserveren. Lag et skript hvor du sletter dem via unlink() funksjonen så går det greit Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Prøv å kjør et script med unlink("filnavn"); og se om den får slettet filene. Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Prøv å kjør et script med unlink("filnavn"); og se om den får slettet filene. 6041365[/snapback] Virker ikke menmen. har prøvd å få kontakt med hosten, for å se om de kan gjøre noe. (hvis ikke de kan gjøre noe.... ) Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hosten din skal uansett kunne rydde opp i det. Dersom du ikke får slettet må rettighetene på mappen endres. chmod mappen til 755 så bør det gå an å slette filene etterpå. Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Hosten din skal uansett kunne rydde opp i det. Dersom du ikke får slettet må rettighetene på mappen endres. chmod mappen til 755 så bør det gå an å slette filene etterpå. 6043495[/snapback] Som sagt: de er chmoddet 644. dvs at jeg ikke kan endre noe på filen eller mappen =( Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 prøv å lag et php script chmodder de om http://no2.php.net/chmod Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ja, mente at du måtte chmod'e via et script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå