Navido Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hallo Jeg håper inderlig at noen kan hjelpe meg med å besvare dette spørsmålet. Jeg har en form der brukeren kan maksimalt fylle ut 3 brukernavn. Hver av dem i eget tekstfelt. Brukernavn1: <input type="text" name="brukernavn1" size="20"/> Brukernavn 2: <input type="text" name="brukernavn2" size="20" /> Brukernavn3: <input type="text" name="brukernavn3" size="20" /> Også et script som sjekker at ingen verdier er like: else if (document.skjema.brukernavn1.value == document.skjema.brukernavn2.value || document.skjema.brukernavn1.value ==document.skjema.brukernavn3.value || document.skjema.brukernavn2.value==document.skjema.brukernavn3.value) { alert("Du har like brukernavn. Skift dette"); resultat = false; } Det som da er riktig er at DERSOM man feks fyller ut BARE et brukernavn1 så vil dette gi feilmelding for brukernavn2 og brukernavn3 for disse er like. Men de er jo da egentlig tomme, men siden value er lik på begge to så blir det feilmelding. Hvordan løser jeg dette? Altså jeg vil at den BARE sjekker på HVIS DET ER NOE SOM ER SKREVET DER. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 if (brukernavn1.value != "") { ... } ? Lenke til kommentar
Navido Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 if (brukernavn1.value != "") { ... } ? 6040937[/snapback] Hmm?? det sa meg ikke så utrolig mye. Kan du eller noen utdype dette ? Lenke til kommentar
Navido Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 if (brukernavn1.value != "") { ... } ? 6040937[/snapback] Hmm?? det sa meg ikke så utrolig mye. Kan du eller noen utdype dette ? 6046898[/snapback] Ingen som kan hjelpe? Det var skuffende gitt Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) else if (document.skjema.brukernavn1.value == document.skjema.brukernavn2.value || document.skjema.brukernavn1.value ==document.skjema.brukernavn3.value || (document.skjema.brukernavn2.value==document.skjema.brukernavn3.value && document.skjema.brukernavn3.value!="")) { alert("Du har like brukernavn. Skift dette"); resultat = false; } Er ikke helt stø akkurat på javascript, så mulig jeg formaterer det litt feil, men regner med du skjønner ideen? Forsåvidt kandu jo sette inn den sjekken på hvert statement. Uansett ville jeg ideelt sett ha plassert alle variablene i et array, og så sjekket alle mot andre (naturligvis med unntak av seg selv), så slipper du å ørten linjer bare for den ene funksjonen. Endret 6. mai 2006 av bosannes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå