Aarstad Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 En kamerat av meg har vel hatten lappen og bilen i 3-4 måneder og nå er det tid for anlegg. Spørsmålet er bare hva. Spilleren er allerede kjøpt (Pioneer DEH-P9600MP), men sub/subber, diskanter og forsterker gjenstår. Tenkte på å kjøpe 2x12" subber for bagasjen og 4x6.9 diskanter til å ha i hattehylla. Eventuelt kanskje et par diskanthøytalere framme. Noen som har anbefalinger, erfaringer osv? Innenfor rimelighetens grenser Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 hva skal han med 4 stk. 6x9 i hatthylla ? Lenke til kommentar
Aarstad Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) blir vel å spille for nabolaget eller fylle hattehylla bare ^^ Endret 4. mai 2006 av Aarstad Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hva slags lyd er han ute etter? Bare masse bråk så er jo 6x9'ere i hattehylla greit men om han ønsker litt mer ut av dette anlegget er et godt frontsystem noe å satse på! Dessuten så er diskanter i et noe mindre format en 6x9" høyttalere Diskanter tar seg av de øverste tonene i lydbildet. Får bare litt "noia" når folk omtaler vanlige høyttalere som diskanter, thats all Mvh Tony Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 år bare litt "noia" når folk omtaler vanlige høyttalere som diskanter, thats all Mvh Tony 6041412[/snapback] Det kan jo hende at han faktisk mente diskanter. 4 stk 6x9 på hattehylla vil sikkert gi oppmerksomhet, men bra lyd? neppe... Sats på et skikkelig frontsett og så en fet sub i bagasjerommet. Siden det er en cab så er det vel greit å ha litt ekstra trøkk i bassen, forsvinner vel en del ut vil eg tru. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 I en golf I/II kan faktisk 6*9 gi lyd nåkk til å lage dunking som høres på utsiden hvis di er koblet på forsterker, kan jo hende det er noe slikt han prøver å få til. Så til on topic, det eneste jeg har erfaring med er at 6*9 tommere lager for "krass" lyd for meg. Jeg ville heller satset på et component sett framme og bak i stede. Se litt nærmere på Morel, focal.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå