Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til 318i cab

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har vel hatten lappen og bilen i 3-4 måneder og nå er det tid for anlegg. Spørsmålet er bare hva. Spilleren er allerede kjøpt (Pioneer DEH-P9600MP), men sub/subber, diskanter og forsterker gjenstår.

Tenkte på å kjøpe 2x12" subber for bagasjen og 4x6.9 diskanter til å ha i hattehylla. Eventuelt kanskje et par diskanthøytalere framme. Noen som har anbefalinger, erfaringer osv? Innenfor rimelighetens grenser :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags lyd er han ute etter? Bare masse bråk så er jo 6x9'ere i hattehylla greit men om han ønsker litt mer ut av dette anlegget er et godt frontsystem noe å satse på!

Dessuten så er diskanter i et noe mindre format en 6x9" høyttalere ;) Diskanter tar seg av de øverste tonene i lydbildet. Får bare litt "noia" når folk omtaler vanlige høyttalere som diskanter, thats all :p

Mvh Tony

Lenke til kommentar
år bare litt "noia" når folk omtaler vanlige høyttalere som diskanter, thats all :p

Mvh Tony

6041412[/snapback]

Det kan jo hende at han faktisk mente diskanter. ;)

4 stk 6x9 på hattehylla vil sikkert gi oppmerksomhet, men bra lyd? neppe...

Sats på et skikkelig frontsett og så en fet sub i bagasjerommet. Siden det er en cab så er det vel greit å ha litt ekstra trøkk i bassen, forsvinner vel en del ut vil eg tru.

Lenke til kommentar

I en golf I/II kan faktisk 6*9 gi lyd nåkk til å lage dunking som høres på utsiden hvis di er koblet på forsterker, kan jo hende det er noe slikt han prøver å få til.

Så til on topic, det eneste jeg har erfaring med er at 6*9 tommere lager for "krass" lyd for meg. Jeg ville heller satset på et component sett framme og bak i stede. Se litt nærmere på Morel, focal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...