Gå til innhold

Problemer med FPS.

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har hatt problemer med FPS'en min når eg spelar wow, men eg har 182ms gjennomsnitt. Så det var ikkje internett som lagde lav FPS. Eg hadde då eit GeForce FX 5900. Så for å fikse dette kjøpte eg meg eit nytt.

Eg har no nylig (i går) kjøpt meg eit XFX GeForce 7800GS, men FPS'en ligger forsatt på 20 gjennomsnitt.

Så gikk eg inn på bios og satte kort ram instilligene fra 128 til 256. Men det er endå gjenomsnitt 20. Andre som har dette kortet seier at det skal vere 50FPS.

Kva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig, jeg har en laptop med Nvidia 6800GO og kjører uten noen problemer, men jeg vet at Wow spiser ram, det hakket endel ved 512mb ram og hakker forsatt litt med 1024mb, ei venninne har tilsvarende maskin men med ca 1500mb ram og der går det knirkefritt.

Prøv med mer ram, 20 fps er sykt lite, jeg ligger oftest på 50-60 i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

Du kjører jo det meste på HIGH, men det burde vel gå bra tror jeg. Lenge siden jeg har spilt wow, men du kan jo prøve å kjøre på medium og se hvor mye bedre fps du får :) Hvis ikke noe hjelper må du vel ta deg en formatering ;P

Lenke til kommentar
Har du kjørt 3D Mark? Hva fikk du i så fall som resultat?

Regner med at du har satt i strømkabelen til kortet, og at denne har god kontakt....eller?

6042876[/snapback]

Kortet ville vell ikkje fungert då?

Lenke til kommentar

Hva slags strømforsyning har du? Selv har jeg en som fulgte med Aopenkabinettet mitt. Den er på 300w med 13a på 12v, og drar XFX 7800GS Extreme problemfritt.

Sjekk om AGP kontrolleren din er aktivert. Dette kan du se i Everest, hvor du får varsel dersom AGP er deaktivert. Du ser det også i dxdiag - start...kjør...dxdiag.

Er det ikke her prblemet ligger melder jeg pass.

Lenke til kommentar

Vel...dersom du har justert diverse ting i bios kan det være at du bør resette denne...sjekk brukermanualen til hovedkortet ditt - reset CMOS.

Installer også de siste driverne til hovedkortet ditt.

MEN, det kan være at PSU'en din på 360w er dårlig....?

Nå begynner det å bli tomt for ideer her.........sorry :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...