Gå til innhold

PC koblet til TV

Kieft

Anbefalte innlegg

Koblet pcen min til tven her om dagen og alt fungerte som det skulle bortsett fra en ting, noe som irriterer meg ganske mye, tv bildet er i svart hvitt. jeg har prøvd å fikse på farge instillinger vie nVidia desktop manager og på skjerm instillinger uten å finne ut hva som er gale... Noen som kan hjelpe meg? :S

Endret av Magikaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags kabel bruker du?

Du kan ikke bruke s-video hele veien, jeg bruker en s-video til analog konverter, og kjører en singel rca-kabel hele veien. Den konvertern fulgte med skjermkortet mitt.

6040504[/snapback]

Jeg bruker s-video hele veien og det funker flott! :)

Lenke til kommentar
Hva slags kabel bruker du?

Du kan ikke bruke s-video hele veien, jeg bruker en s-video til analog konverter, og kjører en singel rca-kabel hele veien. Den konvertern fulgte med skjermkortet mitt.

6040504[/snapback]

Jeg bruker s-video hele veien og det funker flott! :)

6040773[/snapback]

Jeg og, senest brukt var når jeg hadde filmkveld.

Helt perfekt.

Altså, S-video ut fra skjermkortet, over på scart, inn i TV.

Lenke til kommentar

Altså, S-video ut fra skjermkortet, over på scart, inn i TV.

6042239[/snapback]

akuratt sån jeg har d.. mn hvorfor har jeg d da i svart-hvitt? :hmm: begynner å bli litt irritert :mad: siden hele poenge var jo å vise filmer på tven i steden ofr på pcen, men jeg gidder jo ikke sitte å se på svart-hvitt når jeg kan se i farger på pc skjermen...

Lenke til kommentar
Hmm, sjekk om noen av "pinene" i scart-kontakten er bøyd.

Sjekk om alt er ordentlig plugget i.

Er TV'en veldig gammel?

6042407[/snapback]

har sjekket alt det.

Tven er ikke så gammel.. kjøpte tn vell i 2003 eller no sånn

Lenke til kommentar

jeg hadde og det problemet... jeg har et standart 6800-kort, og jeg fikk også bare svart-hvitt bilde...jeg prøvde mange typer kabler og greier, uten at noe gikk... fant så ut at det faktisk var en s-video inngang på tv'n min, så nå har jeg bare en vanlig s-video kabel som funker bra...farger og greier! :D tv'n er også 7 år gammel, så det burde være mulighet for at du kan ha en s-video inngang på din og!

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva jeg prater om, men kanskje dette kan hjelpe..

På min gamle LG-tv var det en color-correction kabel (ellernoe slikt) som måtte til, på den nye Panasonicen fikk jeg og sort\hvitt men ved å trykke en gang til på knappen (på fjernkontrollen) som jeg skifter mellom AV-kanalene løste det seg. Det står da AV2 (sort\hvitt) og AV2S (farger) .

Bruker S-video via scart inn i TV'n.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe av det samme som Sir Smokealot. Jeg har 2 scart kontakter på tven. Den ene gir svart/hvitt på tilhørende kanal Ext1 og den andre gir svart/hvitt på kanal Ext 2, men farger på Svhs2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...