Gå til innhold

Sliter med komponenter til Stue PC

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne min Stue PC :no: Er på utkikk etter SFF/Bareboneløsning, men er litt usikker på om det er mulig med det jeg gjerne vil ha med: 2 disker, DVD leser/brenner, Minnekortleser, Grafikkort og TV-kort og optisk lyd ut; gjerne integrert?

Har kikket på Shuttle sine nyere modeller (tror det var noe med G5) som var basert på 939 sokkelen som jeg gjerne vil ha og der ble det nevnt kompatibelitetsproblemer med Nvida grafikkort. Syns den var fin men er usikker på om det var plass til alt det jeg vil ha i den.... :cry:

Har sett på typiske HTPC kabinetter og syns ofte de blir litt store til å ha stående fremme i stua (har surround/projektor i kjelleren). Dessuten syn jeg det ofte er komponenter som bør endres for å få lav støy (eks bytte vifter) og jeg har ikke peiling på å sette sammen en pc og vil gjerne ha forslag, helst i form av lenker til 1 nettsted som kan gjøre jobben for meg :whistle:

Stue-pc'en skal brukes til (i tillegg til surfing og Office):

-litt spilling

-videoredigering (firewire bør derfor helst være i front)

-TV-opptak og litt TV-titting

-Musikk

Ser for meg ca følgende konfig:

-amd x2 4400+ eller mindre for å møte budsjett på 10k + skjerm

-1-2 GB RAM

-Kabinett? Støysvak, lite og bra design....

-2 hardisker ikke nødvendigvis to, men det ville vært bra for kost/nytte

-Grafikkort Nvida 7900GT: kanskje overkill, men de er billige om dagen :)

-TV kort: 1 tuner er nok, men 2 er selvfølgelig best dersom det går mht budsjett

-Minnekortleser

-Trådløst tastatur (og mus)

-Helt greit med integrert lydkort dersom det er optisk ut

-Hovedkort: trenger ikke SLI

-Strømforsyning?

Blir evig takknemlig dersom noen har løsningen for mitt behov! :w00t:

-Wafornot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo ta inspirasjon fra den her; https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27403

:w00t:

6042092[/snapback]

Takker for svar Maskot :thumbup: - utrolig bra og nesten litt skremmende at folk tar seg tid til å svare på en slik utrolig fin dag.

Kabinettet så ikke så verst ut når jeg fant noen andre bilder enn det i prisguiden , selv om det dog ikke er SFF akkurat - men det må jeg kanskje forvente når jeg skal putte såpass mye inn i det, eller...? Så at det var en 80mm i front - har du dette kabinettet selv, evtl kjenner til om det er akseptabel støy i en stue (oppgitt støy var 25-26 db på denne)

Kan godt være at jeg ikke har noe valg og må gå for Mid-tower, men dersom det er andre mindre alternativer, så er det veldig interessant. Og så var det denne støyen da...

Innertier er jo å få alt fra et nettsted da (eller ihvertfall så mye som mulig) :w00t:

-wafornot

Lenke til kommentar
Hei!

Det vil nok være mulig med kabinett i SSF. Lydkort på hovedkort er kanskje bra nok. Jeg tror denne vil være bra: Shuttle SN25P  3099 kr

Hilsen,

efikkan.

6043809[/snapback]

Mange takk efikkan! - Kanskje dette er løsningen for meg? Prøvde å browse litt i den ganske så omfattende SN25P-tråden, men fant ingen som hadde tv-kort i tillegg til to hardisker i den løsningen merkelig nok - Kjenner du, efikkan eller evtl andre om det går?

Ellers så må jeg si (på vegne av brukere på forumet) at du er en betydelig bidragsyter og ressurs til dette forumet, efikkan - du gir råd som brukere tydelig setter pris på! stå på :thumbup:

-wafornot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...