Gå til innhold

Objektiv til Nikon D70s


Anbefalte innlegg

Jeg sitter i samme situasjon som trådstarter.

 

Tenker på D70 brukt eller D70s nytt. Enten med kit objektivet eller et tilsvarende.

Hvis jeg skulle velge nytt D70s tror jeg det beste valget (utenom kit på tilbud) måtte blitt et hus med Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 hos fotovideo.no.

 

Tenker også på å kjøpe et brukt D70 hus til 4000 og koste på tilsvarende objektiv som nevnt tidligere, til 3500,-.

Eneste er at jeg da kommer på samme prisnivå som nytt D70s kit.

Noen som kan komme med tips?

6106338[/snapback]

 

D70 har holdt seg så godt i pris at jeg nok ville vurdert nytt D50 framfor brukt D70, dersom du ikke er avhengig av de funksjonene som mangler i D50. Det er bare noen hundre kroner opp. Et nytt D70s-kit er et bra kjøp, og du kan enkelt bli av med kitlinsa for (minst) ca 2000 kr dersom du vil bruke Sigmaen i stedet. Ut fra testene og erfaringene jeg har sett, føler jeg at et gjennomsnitts-eksemplar av 17-70-Sigmaen gir litt lite ekstra i forhold til 18-70-kitlinsa, og i det minste sentralt, ser det ut til at 18-200-Nikkoren er vel så god i samme område iflg resultatene til photozone.de. (De vil gjerne jekke ned 18-200 VR litt fra et ufortjent rykte, jfr resultatene, ta teksten med litt kryddersalt, det ser heller ikke ut til å være noe topp-eksemplar de har fått av Niikkoren.)

 

Den løsninga jeg tror gir mest brukelig utstyr for penga i dag, er D50 + 18-200 VR. YaTack selger f.eks D50-kit + 18-200 for drøyt 11 000, og du bør jo få 600 for kitlinsa..

Endret av capricorny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...