Gå til innhold

Versjonskontroll: noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Har vært borti MS Visual Sourcesafe fra tidligere arb.forhold, men på min nye arb.plass ser dette ut til å bli en noe dyr løsning. Er det noen som vet om gode verktøy enten gratis eller for en relativt rimelig penge? :hmm: Det må være et verktøy som håndterer ulike filtyper ala hva Sourcesafe gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SVN er vel den som er mest kjennt og brukt(?) nå (etterkommer av CVS).

Jeg bruker imedlertid Darcs og er fornøyd, men tror ikke den skalerer like godt som f.eks. SVN riktignok.

..men..

Git er en du bør vurdere; det er den Linux-kjerne-utviklerene (mangemange giga stor) bruker. Den er rimelig ny, og jeg har ikke sett så mye på den ennå, men etter en kjapp titt på tutorialen på hjemmesiden ser den lovende ut. ( http://git.or.cz/ )

..et par forslag i hvertfall; jeg tror SVN er "safest" å satse på .. :)

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
Har vært borti MS Visual Sourcesafe fra tidligere arb.forhold, men på min nye arb.plass ser dette ut til å bli en noe dyr løsning. Er det noen som vet om gode verktøy enten gratis eller for en relativt rimelig penge?  :hmm:  Det må være et verktøy som håndterer ulike filtyper ala hva Sourcesafe gjør.

6040309[/snapback]

Er selv gammel SourceSafe-mann, men kan ikke tenke meg å gå tilbake til det etter at jeg begynte med SubVersion.

Werner

Lenke til kommentar
I og med at Subversion er kommandolinjebasert så syns jeg det ble litt tungvint...helt til jeg fant denne: http://tortoisesvn.tigris.org ...integrerer seg i windows utforsker oppå Subversion. Sjenialt!  :dribble:

6044794[/snapback]

TortoiseSVN er et meget bra verktøy. Det kan lønne seg å lese dokumentasjonen, for det er en hel del kjekke funksjoner. Som eksempel kan jeg nevne muligheten for å legge inn SVN-koder i kildekoden sin. SVN vil da (hvis man konfigurerer den rett) automatisk erstatte disse kodene med f.eks. last changed, last changed by, etc etc. Dette er selvfølgelig også mulig å konfigurere i plain SVN (kommandolinje) men det blir bare så mye enklere i TortoiseSVN.

Vil også minne om TortoiseCVS, som brukes mot CVS-repositories. Denne integreres i explorer på samme måte som TortoiseSVN, og de fungerer utmerket side om side. Kjekt hvis man er nødt til å jobbe mot begge typer repositories.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...