Gå til innhold

TES: Div spørsmål rundt Oblivion

Anbefalte innlegg

Heisann, beklager dårlig emnetittel, men vanskelig å finne ut hva jeg skulle skrive der :p

Jeg har et par spørsmål, er relativt ny til dette spillet.

Hva er\gjør\betyr fortify, ta eksempel i health, eller strength?

Hvordan regner jeg ut hvor mye armor jeg har totalt? Finnes det ikke noen slags side jeg kan se sånt på? Dere skjønner sikkert at jeg har spilt Diablo før :p Samme gjelder damage, når et våpen har en viss damage indeks, med f.eks. tillegg for fire damage eller noe, hva blir total damage?

Går det an å være medlem av forskjellige Guilds på en gang? F.eks. nå er jeg med i Fighters Guild, og blitt en av Blades'ene, kan jeg samtidig melde meg inn i Thieves Guild? Er det lurt å være med i de fleste kanskje?

Hva med Dark Brotherhood, kræsjer det med å være en Blade?

Er det noen måte å unngå å bli huket inn av lovens lange arm hele tiden? Jeg slipper aldri unna :p Plutselig bare lukter de på meg at jeg har noe tyvgods på meg, eller så kanskje jeg var uheldig og slo til noen eller liknende, som de tydeligvis husker godt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortufy betyr at skillen/attributten blir midlertidig økt. Fortify Blade 20 pts for 30 secs øke Blade-skillen din med 20 pts i 30 sekunder.

Hvor mye armor du har totalt står nederst i inventaret ditt. Angående damage, så er formelen for vanlig damage her. Såvidt jeg vet, blir magisk damage lagt oppå dette, dvs. med 25 pts Fire Damage mister målet ditt 25 pts mer liv. I tillegg kommer beregninger om hvorvidt målet ditt tåler/ikke tåler flammer, etc.

Du kan være med i så mange guilds du vil samtidig.

Hvis du hele tiden blir huket av vaktene, så er det fordi du har bounty på deg. Eneste måten å bli kvitt dette på er enten å betale penger/gå i fengse, eller la noen i Thieves' Guild fikse dette for deg. Da må du først bli med i guilden. For å unngå dette, så hjelper det å ikke bli sett når man gjør noe ulovlig. ;) Hadde du drept noen midt i byen i real life foran en haug med politifolk, for deretter å stikke av, så blir du etterlyst over hele landet. Slik er det bare. ;)

Edit: Thieves' Guild ja, ikke Fighter's Guild.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Du har en liten skrivefeil, tror jeg. Som regel er det Thieves Guild som fikser bounty for halv pris. Fighters godtar ikke kriminelle, jeg tror det sto i en av load-screens at du får ikke lov å melde deg inn hvis du har bounty.

Lenke til kommentar
Du har en liten skrivefeil, tror jeg. Som regel er det Thieves Guild som fikser bounty for halv pris. Fighters godtar ikke kriminelle, jeg tror det sto i en av load-screens at du får ikke lov å melde deg inn hvis du har bounty.

6040913[/snapback]

Beklager, selvfølgelig mente jeg Thieves' Guild. Oppdatert nå. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Jeg må nesten bare spørre videre... :)

Hvordan slår jeg de 3 raske "kattedyra" på Arena? Champion nivå eller noe sånt, langt fra toppen?

Hvordan gjør jeg innbrudd? Kommer meg inn i huset osv. men må ta ting der FORT og stikke av, ellers kommer vakta og tar meg.... :\

Jeg var inne i Vilnius eller hva det het, samla masse slike "lykter" av noe slag... hører til en quest regner jeg med? Hvilken da?

Slo til ved en "camp" borte ved heksa for å fjerne vampyrisme, fikk et såkalt quest item her og... aner ikke hva jeg skal gjøre med det....

Lenke til kommentar
Hvordan slår jeg de 3 raske "kattedyra" på Arena? Champion nivå eller noe sånt, langt fra toppen?

6044142[/snapback]

Les stickyen, som kan lede deg hertil.

Hvordan gjør jeg innbrudd? Kommer meg inn i huset osv. men må ta ting der FORT og stikke av, ellers kommer vakta og tar meg.... :\

6044142[/snapback]

Hvis ikonet er rødt, så gjør du noe ulovlig. Hvis du peker på en dør og dør-ikonet er rødt, så er det ulovlig å gå inn der. Hvis noen ser deg vil du derfor få bounty, som resulterer i at alle vaktene kommer etter deg. Les stickyen, som leder deg hertil.

Jeg var inne i Vilnius eller hva det het, samla masse slike "lykter" av noe slag... hører til en quest regner jeg med? Hvilken da?

6044142[/snapback]

Er det Welkynd Stones du snakker om? Du kan bruke (opp) dem for å fylle opp Magicka.

Slo til ved en "camp" borte ved heksa for å fjerne vampyrisme, fikk et såkalt quest item her og... aner ikke hva jeg skal gjøre med det....

6044142[/snapback]

Du skal ha det på deg til du finner questen som involverer det. De fleste quest items veier ingenting, så du taper intet. Hvis du vil kvitte deg med tingen, søk på UESP etter navnet på tingen og se om du finner questen den er knyttet til.

OG det værste i øyeblikket er at jeg skal stjele tilbake skatten fra hieronimus... men det er jo 3! vakter rundt senga hans 24\7 ?

6044150[/snapback]

Les stickyen. Trenger du hjelp med quests, finner du det hos UESP. Hvis dette er oppdraget "Untaxing The Poor", så finner du en walkthrough for den her.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Aiai !! Beklager at jeg må gjøre dette, men nå har jeg allerede opprettet en tråd liksom =)

Jeg er på der hvor jeg skal "frame" hu dama nede ved waterfront, plassere statuen i cupboardet hennes... Men kommer meg ikke inn i huset, for Hearonimus Lex og vaktene driver og løper rundt hele tiden.... de slutter ikke med det...

Denne gangen har jeg sjekke UESP

EDIT : Fikk den til, tilslutt, måtte gå inn fra en skikkelig merkelig vinkel!

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...