Gå til innhold

Nok en bærbar... Liten og lett?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vet det er veldig mange som spør om hjelp til bærbare pc'er, men jeg velger allikevel å slenge ut en post jeg og.

Til sommeren kommer jeg til å begynne på folkehøgskole, og er derfor ute etter en bærbar pc. Jeg spiller ikke, så slikt er ikke viktig, men skal brukes en del til bildebehandling.

Det som er problemet mitt er at jeg ikke vil så mye over 10k, men vil samtidig ha mindre enn 15" skjerm. Jeg har sett litt på en HP (dv1555) til 11k med 14" skjerm, og tror nok den størrelsen er grei. Skulle gjerne hatt mindre med tanke på å kunne ta den med seg og sånn, men tror nok noe mindre bare vil irritere om man skal sitte med pc'en over tid, enten det er internett, skriveprogrammer eller bildebehandling...

Det andre jeg er opptatt av er (selvfølgelig?!) batteritid. Som dere forstår satser jeg på å ha denne med meg en del, og det blir nok en del reising så da er batteritid veldig viktig. Centrino-prosessorene er vel fortsatt best med tanke på strømforbruk, men er det noe annet "tilsvarende" jeg kan se etter? Intel kommer jo med mye nytt nå...

Et alternativ er jo å kjøpe et ekstra batteri, men med tanke på at det fort kommer opp i tusenlappen, så vil jeg heller investere en ekstra tusenlapp eller to for å få en strømsparende Centrino-pc enn Celeron.....

Vel, dette ble ganske så langt, men jeg er altså ute etter:

14" bærbar, helst Centrino, ikke så mye over 10k. Lagringskapasitet har ikke noe å si da jeg har ekstern disk, men skulle gjerne hatt 1GB med minne. Eventuelt kjøpe dette ekstra og bytte, men blir vel billigere å ha fra start....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan føles det å sitte med den en stund? Den er sikkert perfekt for folk i farten, men vet at jeg etterhvert kommer til å hive meg på noen studier, og bruke en stund om gangen... Føles det ikke litt vel lite?

Lenke til kommentar

Jeg er selv student og bruker den i studiesammenheng hver dag. Den er perfekt å ta med seg til og fra skole.

Det eneste jeg kunne tenke meg var en ekstern skjerm å ha her i kollektivet jeg bor. 12" et litt for lite å bruke til store skriveoppgaver, etc.

Ellers kan jeg nevne at de fleste som ser makinen blir veldig sjalu over at den er så sinnsyk liten. :):):):)

Lenke til kommentar

har S5A også

konge maskin

god bygge kvalitet, rå batteri tid,

siste 7 vekene har eg skrevet 50sider med tekst og en haug med Powerpoint presentasjoner.

Eneste bak delen er at skjermen der litt liten til å sjekke layout på word rapporter osv.

Bruker ekstern 17" lcd når eg er hjemme. ingen problemer

ALLE er missunelige på størrelsen

Et alternativ er "selv bygger laptopen" på Komplett.

Den har innebygd brenner og er av god kvalitet.

men har ikkje like god batteri kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...