Fromage Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Slettet etter en tid Endret 30. januar 2010 av Fromage Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Interessant lesning. Hva får folk til å tro på en innvandringspolitikk som for lengst har slått feil? Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Interessant lesning. Hva får folk til å tro på en innvandringspolitikk som for lengst har slått feil? 6042077[/snapback] Svært, svært stille fra "den andre siden". Er det noen som har problemer med sannheten? Den som tier, samtykker kanskje? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg må si at jeg likte teksten din selv om den ikke nødvendigvis bare passer til KrF. Det er noen andre kjøtthuer i norsk politikk som også kunne hatt godt av å lese det der. Det eksisterer veldig mange naive mennesker her i landet, og mange politikere vet å spille på det. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Selv om jeg ikke er overbesvit om at 'slik vil det bli' i verken ene eller andre retning, så er det min mening at noe av det viktigste i dmeokrati er ytringsfrihet og åpenhet. Vi må kunne diskutere dette mulig scenarioet uten at man skal bli offer for angrep av typen "spille på fremmedfrykt" og lignende, som bare er egnet til å tvinge folk til stillhet og unngå problemstillingen. Hvis problemstillingen ikke er reell, hvorfor skal man da frykte en åpen debatt? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Personlig syns jeg brevet hjadde veldig mange gode poeng, men ved et punkt tar han en ganske så sår antagelse, men overdøver denne med å repetere seg selv, syns jeg.. Og det burde ikke koste dere særlig mye research å finne ut at en tradisjonell, normativ forståelse av islam innebærer dårlig nytt for kvinner, jøder, ateister og kristne. Man spør seg, hvorfor er det Sandberg som beskyldes for ufine holdninger? Er det ikke ganske ufint å flytte til et fremmed land i overbevisningen om at de som bor der er ”urene”, at lovene deres er ugudelige, og at islam en dag – inshallah – skal dominere samfunnet deres? Hvorfor er det Sandberg som beskyldes for å skape et fiendebilde som er forkastelig? ...Greit nok at han påpeker èn gang at vi ikke skal gre alle over en kam, men snakker om hvem som skyter seg selv i foten her.. Er vel også et slags dra-vekk-fokus motiv han driver med iom at Sandberg er den som påpekes som en felles synder for hele Norge. Alle som en skjønner at fremmedfrykt er noe man skal passe seg for, ellers ender det kanskje som med Tyskland i '31.. Syns det var et godt brev, med mange gode poeng, men ikke noe særlig nytt tilført som vi ikke visste fra før (kanskje med unntak av hovedpersonen selv, D.Høybråten ). Lenke til kommentar
magicus Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Eg leste første avsnitt og slutten der det stod forfatter, resten gadd eg ikke. Tviler på Høybråten gidd å glanse på d brevet en gang.. kanskje en assistent skummer gjennom det. (for at mitt negative og sålangt usakleige innlegg ikke skal bli slettet): Kort ned teksten og fremhev hovedmomentene i innlegget så vil brevet ditt bli bedre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 www.honestthinking.com ? HonestThinking? Dette får meg til å tenke på ting som: - Deutsche Demokratische Republik (DDR) - People's Republic of Corea - Folkets Frigjøringshær - Demokratene Det høres fint ut, men man finner fort ut at det som regel bare er et tynt skall av anstendighet man har tatt på seg for å virke spiselig ... og det gjennomskues fort. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 www.honestthinking.com ? HonestThinking? Dette får meg til å tenke på ting som: - Deutsche Demokratische Republik (DDR) - People's Republic of Corea - Folkets Frigjøringshær - Demokratene Det høres fint ut, men man finner fort ut at det som regel bare er et tynt skall av anstendighet man har tatt på seg for å virke spiselig ... og det gjennomskues fort. 6081188[/snapback] Du hadde ikke noe bedre å komme med? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 www.honestthinking.com ? HonestThinking? Dette får meg til å tenke på ting som: - Deutsche Demokratische Republik (DDR) - People's Republic of Corea - Folkets Frigjøringshær - Demokratene Det høres fint ut, men man finner fort ut at det som regel bare er et tynt skall av anstendighet man har tatt på seg for å virke spiselig ... og det gjennomskues fort. 6081188[/snapback] Du hadde ikke noe bedre å komme med? 6081823[/snapback] Jeg glemte en ting på lista: - smoothie Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 www.honestthinking.com ? HonestThinking? Dette får meg til å tenke på ting som: - Deutsche Demokratische Republik (DDR) - People's Republic of Corea - Folkets Frigjøringshær - Demokratene Det høres fint ut, men man finner fort ut at det som regel bare er et tynt skall av anstendighet man har tatt på seg for å virke spiselig ... og det gjennomskues fort. 6081188[/snapback] Du hadde ikke noe bedre å komme med? 6081823[/snapback] Jeg glemte en ting på lista: - smoothie 6081864[/snapback] Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg glemte en ting på lista:- smoothie 6081864[/snapback] 6082103[/snapback] Et personangrep du egentlig spurte selv om, Smoothie. Jeg er egentlig litt enig i at 'ærlig politisk tenking' ikke nødvendigvis er 'riktig', slik Honestthinking proklamerer for. Fordi det ofte innebærer å fornærme, såre og uttale seg om ting man egentlig ikke har kunnskap nok om. Ikke noe sagt om ytringsfriheten, men heller en oppfordring til å tenke på konsekvenser. S, Endret 11. mai 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg glemte en ting på lista:- smoothie 6081864[/snapback] 6082103[/snapback] Et personangrep du egentlig spurte selv om, Smoothie. Jeg er egentlig litt enig i at 'ærlig politisk tenking' ikke nødvendigvis er 'riktig', slik Honestthinking proklamerer for. Fordi det ofte innebærer å fornærme, såre og uttale seg om ting man egentlig ikke har kunnskap nok om. Ikke noe sagt om ytringsfriheten, men heller en oppfordring til å tenke på konsekvenser. S, 6082395[/snapback] Jeg ba vel strengt talt ikke om noe angrep på meg selv. Må være lov til å kommentere noe uten at det skal gå på bekostning av megselv. Og hva er så 'galt' med at det å være ærlig ofte innebærer at en tenker (i dette tilfellet) noe negativt om andre? HonestThinking is dedicated and committed to the art of thinking honestly. Yet honest thinking is not the same as true thinking, for it is possible to think honestly, but be mistaken. For the same reason, honest thinking is not identical with objective thinking either. http://www.honestthinking.com/en/manifesto.html Å i det heletatt angripte dette vitner kun om mangel på argumenter for/mot det trådstarter skrev. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ho! Rolig nå gutan! Min kommentar til smoothie var ikke ment som noe personangrep; i høyden en fleipete kommentar. Og svaret jeg fikk ga meg forsåvidt inntrykk at han ikke var spesielt såra og vonbråten heller. Jeg svarte jo egentlig aldri på spørsmålet hans om dette var det beste jeg hadde å komme med. Og, ja, det var det. Dessverre. Guilty as charged. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg ba vel strengt talt ikke om noe angrep på meg selv. Må være lov til å kommentere noe uten at det skal gå på bekostning av megselv. 'Du har ikke noe bedre å komme med?' er en nedlatende kommentar uten forklaring. Også kjent som hersketeknikk. Og hva er så 'galt' med at det å være ærlig ofte innebærer at en tenker (i dette tilfellet) noe negativt om andre? Fordi 'ærlig' tenking baserer seg ofte på fordommer, sinne og sjalusi. Skaper også ofte fortere krangler og splittelser. Å i det heletatt angripte dette vitner kun om mangel på argumenter for/mot det trådstarter skrev. Svaret var jo til deg, ikke trådstarter. S, Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg ba vel strengt talt ikke om noe angrep på meg selv. Må være lov til å kommentere noe uten at det skal gå på bekostning av megselv. 'Du har ikke noe bedre å komme med?' er en nedlatende kommentar uten forklaring. Også kjent som hersketeknikk. Var faktisk ment som et retorisk spørsmål, men ok. Og hva er så 'galt' med at det å være ærlig ofte innebærer at en tenker (i dette tilfellet) noe negativt om andre? Fordi 'ærlig' tenking baserer seg ofte på fordommer, sinne og sjalusi. Skaper også ofte fortere krangler og splittelser. Ja, og det er negativt fordi..? Bedre å få det ut enn å holde det inne. Fordommer og sjalusi lever kun hos personer som sjeldent bruker retten sin til å ytre seg. Når alt kommer til alt ser de fort at meningene blir for dumme og velger å holde kjeft. Å ytre seg negativt om noe er bra, enten får en bekreftet sine holdninger eller så får en som regel avkrefet de. Å i det heletatt angripte dette vitner kun om mangel på argumenter for/mot det trådstarter skrev. Svaret var jo til deg, ikke trådstarter. S, 6082546[/snapback] Jeg snakker nå om nebrewfoz første utbrudd. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Var faktisk ment som et retorisk spørsmål, men ok. Jaha. Ja, og det er negativt fordi..? Bedre å få det ut enn å holde det inne. Fordommer og sjalusi lever kun hos personer som sjeldent bruker retten sin til å ytre seg. Når alt kommer til alt ser de fort at meningene blir for dumme og velger å holde kjeft. Å ytre seg negativt om noe er bra, enten får en bekreftet sine holdninger eller så får en som regel avkrefet de. Kan ikke si jeg deler din optimisme her, men du må gjerne synes hva du vil. S, Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 En av personene bak dette nettstedet er faktisk forsker: http://www.forskning.no/personer/1055769273.19 Lenke til kommentar
Superior Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 En av personene bak dette nettstedet er faktisk forsker: http://www.forskning.no/personer/1055769273.19 6094971[/snapback] Innen informatikk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Altså en person med evne til rasjonell tenkning. Og skribent på forskning.no. Ikke en lettvekter med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå