mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Noen som har peiling på hvordan man setter opp direct push til qtek? Har en qtek 9100 og kjører microsoft exchane 2003. Lenke til kommentar
ayufan Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har du installert service pack 2 til exchange 2003? The mobility enhancements in SP2 give you: • New seamless Direct Push Technology e-mail experience. No longer is there a reliance on short message service (SMS) to notify and ensure that your device automatically retrieves new e-mail from your Exchange server. SP2 uses an HTTP connection, maintained by the device, to push new e-mail messages, calendar, contact, and task notifications to the device. Lenke til kommentar
mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 jepp. og jeg har huket av for push etc. i exchange. Tror kanskje det er instillingene på telefonen som er problemet. Eller må jeg sette opp et nr etc inne i exchange? Lenke til kommentar
ayufan Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Du må også ha Feature Pack til Windows Mobile 5 om du skal sette opp push støtte på den. Endret 4. mai 2006 av ayufan Lenke til kommentar
mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 skal dette installeres på serveren, eller på mobilen? Hvor finner jeg det og hvordan skal det settes opp? Takker så mye for svar... Lenke til kommentar
ayufan Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 http://www.microsoft.com/windowsmobile/articles/msfp.mspx Tror du må ta kontakt med qtek for oppdateringen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hvis du har en Qtek fra Dangaard, så hent ned og installer denne ROMen. Hvis du har en telefon fra Brightpoint, så logg deg inn og let på www.qtek.no. Edit: MERK! Alt på telefonen (utenom på minnekortet) vil bli slettet ved innleggelse av ny ROM... Endret 4. mai 2006 av moskus Lenke til kommentar
mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 ikke mye svar å få fra qtek... Lenke til kommentar
mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 har nyeste rom (ver: 2.18.7.4 NOR) S hva skal da settes opp i ctiveSync og Com Manager? Og er det ikke mer som skal konfigureres i exchange? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Kan ikke svare om selve serveren, da jeg bruker Hosted Exchange (fra http://www.mysmartphone.no), men du må skru på Push Email i Comm Manageren. Det er det mitre ikonet til venstre. Videre må du konfigurere ActiveSync til å ta synkronisere "når et element ankommer". Gå til Meny -> Tidsplan og sett dine preferanser. I høytrafikkperioden (fra 08:00 til 23:00) har jeg satt til "Når et element ankommer", mens utenom dette så står den på "Manuelt". Dessuten er det nok en ide å velge "Bruk innstillingene over ved Roaming" hvis du ikke har Telenor eller Netcom, men en operatør som leier nett (roamer) fra de to overnevnte. Lenke til kommentar
mazdamann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 takk for svar, dette du skriver har jeg gjort. men under comm manager er denne rundingen med to piler grået ut. jeg får ikke aktivert denne. så har jeg også gått inn på activesync og på konfigurer server. ska jeg bare ta en ipconfi på serveren o bruke denne ip adressen som kommer opp her? Kan det være noe brannmur som stoppr syncen? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 ska jeg bare ta en ipconfi på serveren o bruke denne ip adressen som kommer opp her?6040024[/snapback] Har som sagt ikke satt opp en Exchange-server selv, men det er jo bare å prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå