Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Exchange Direct Push Technology

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du installert service pack 2 til exchange 2003?

The mobility enhancements in SP2 give you:

New seamless Direct Push Technology e-mail experience. No longer is there a reliance on short message service (SMS) to notify and ensure that your device automatically retrieves new e-mail from your Exchange server. SP2 uses an HTTP connection, maintained by the device, to push new e-mail messages, calendar, contact, and task notifications to the device.

Lenke til kommentar

Kan ikke svare om selve serveren, da jeg bruker Hosted Exchange (fra http://www.mysmartphone.no), men du må skru på Push Email i Comm Manageren. Det er det mitre ikonet til venstre.

Videre må du konfigurere ActiveSync til å ta synkronisere "når et element ankommer". Gå til Meny -> Tidsplan og sett dine preferanser. I høytrafikkperioden (fra 08:00 til 23:00) har jeg satt til "Når et element ankommer", mens utenom dette så står den på "Manuelt". Dessuten er det nok en ide å velge "Bruk innstillingene over ved Roaming" hvis du ikke har Telenor eller Netcom, men en operatør som leier nett (roamer) fra de to overnevnte.

Lenke til kommentar

takk for svar, dette du skriver har jeg gjort. men under comm manager er denne rundingen med to piler grået ut. jeg får ikke aktivert denne. så har jeg også gått inn på activesync og på konfigurer server. ska jeg bare ta en ipconfi på serveren o bruke denne ip adressen som kommer opp her?

Kan det være noe brannmur som stoppr syncen?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...