Longinus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Heisann. Sitter på en Intel dual-core 3.2 Ghz og et geforce 6800gt. Tenker å oppgradere skjermkortet i løpet av våren, og lurer på hvor kraftig skjermkort jeg kan dra nytte av med denne cpu`en. Alle tilbakemeldinger mottas med takk. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Cpu'en din kan dra nytte av toppkorta slik som x1900xt og 7800GTX uten at det blir ein stor flaskehals. Endret 4. mai 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Den kan dra alle kort som er kommet ut til nå (for oss "vanlige mennesker"). Det eneste kan være at et ikke fullt så nytt kort vil gå mer "smooth" enn et helt nytt et. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Siden trådstarter allerede har fått svar på sitt spørsmål, spør jeg om dette i denne tråden: Hvor kraftig CPU må man ha for å dra nytte av to 7900gtx i SLI? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 En amd fx60 overklokket til 3.7ghz ville ha vært bra, hehe. Over til alvor, det er vanskelig å fastslå hvordan en cpu vil virke inn på total ytelsen til 7900gtx sli. Jo høyere cpu'en er klokket, jo bedre, jeg vil si godt over 3ghz "dual core" for at cpu'en skal holde følge med sli. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvor stor flaskehals vil f. eks. en 4200+ X2 være i et dual 7900GTX SLI oppsett? Hvor stort ytelsestap vil det føre til i forhold til et oppsett med en prossessor som drar full nytte av 7900GTX i SLI? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ingen prosessor drar fullt nytte av et skjermkort, eller omvendt. Begge er en flaskehals på en måte. Jeg ville heller valgt ett/flere forholdsvis kraftig(e) skjermkort og en litt svakere cpu, enn en veldig kraftig cpu og et svakere skjermkort. Det finnes ingen fasitsvar, men diverse tester kan gi deg en pekepinn på hvor mye ekstra ytelse du får av en kraftigere prosessor på et visst skjermkortoppsett. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 En Amd Athlon X2 4200+ er en cpu sammensatt av to 3500+-kjerner. Jeg tror en slik vil holde til to 7900 GTX i SLI. Men som sagt ovenfor ville også jeg ha balansert litt, i stedet for en X2 4200+ og to 7900 GTX, en X2 4800+ og et 7900 GTX og spart resten av pengene. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg har ingen planer om å kjøpe to 7900 GTX nå, jeg bare lurte på om det var noen vits og en gang i fremtiden kjøpe nok et 7900 GTX og kjøre kortene i SLI om jeg skulle trenge litt mer ompf. Sannsynligvis kommer jeg ikke til å trenge det. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvis du har en gammel CPU og sådan relativt gammelt skjermkort, og du ikke greier å dra spillet ditt i 640x480, så vil ikke et skjermkort hjelpe mye. Derimot hvis du klarer 640x480 (medium settings) med fin flyt, men derimot 1024x768 med 4xAA og highsettings blir slideshow...så vil et skjermkort hjelpe mye! Raskere skjermkort vil la deg kjøre på høyere oppløsninger, og det blir ikke tregere hvis skjermkortet er for "raskt" for CPU som noen påsto, det er jo ikke snakk om en kompressor på en bil dette.. :-) min erfaring: Forlenge siden prøvde jeg på min gamle amd k6-2 450 med 64mb minne å bytte ut en voodoo banshee AGP16mb med en geforce1... hav av forskjell på de kortene, men CPU var så svak at spillene gikk i samme hastighet som før (mer eller mindre), bare at ved geforce kortet så kunne jeg skru oppløsningen mye høyere uten at det gikk (enda) tregere. Prøvde så voodoo kortet på en athlon 700mhz, og da gikk spill smooth i 640x480, men dårlig i oppløsning! Men det skjermkortet var så gammelt at det selv på den lave oppløsninga hindret FPS :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå