wil Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. Sitter fremdeles å prøver å installere KDE 3.5.2 på min Slackware 10.2. Nå har jeg nesten en Clean installasjon. Det er bare kjernen som er rekompilert, så det skulle gå greit. Jeg avinstallerte KDE 3.4.2 som ligger som standard i Slackware. Så installerte jeg KDE 3.5.2 med kommandoen installpkg. Pakke for pakke. Alt ble med. og når jeg prøver å starte KDE etter restart kommer dette når jeg skriver startx: could not start kstartupconfig. Check your installation. Og når jeg da kommer ut til kommando vinduet står det her: error to loading libXau.so.6 /opt/kde/bin/kdm: Error while loading shared libaries: libXau.so.6. Cannot open shared object file: No such file or directory. hvordan løser jeg dette problemet da tro? Jeg vil helst ha KDE 3.5.2 opp å kjøre da. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Vennelig hilsen. wil. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvor fikk du KDE 3.5.2 pakkene fra? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 locate -u / updatedb locate libXau ln -s <eksisterende libXau.so> <libXau.so.6> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå