Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekte hjulmutter på felg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de er helt runde og ikke har noe feste for pipe i det hele tatt så kan du prøve å bruke en mutterklyver (muttersplitter). Søk etter mutterklyver på biltema.no så ser du hva jeg mener.

Har du derimot litt feste igjen på mutteren så er det ofte verdt å prøve en muttertrekker med høyt moment. Bare husk å sett den i revers :D

Edit: det går også an å skjære bolten vekk med f.eks. vinkelsliper eller evt. skjære hakk i den (retning inn/ut, ikke høyre/venstre) for så å banke den løs ved å bruke f.eks. et stort skrujern i hakket.

Endret av sphinn
Lenke til kommentar

Hvis de sitter innfelt i felgen så er det ikke sjangs å komme til med mutterknekker.

Biltema sine round corner verktøy skal visstnok hjelpe hvis du har rundet av hjørnene, hvor godt vet jeg dessverre ikke.

Du kan også prøve å få på et hakk mindre pipe, det har hjulpet meg før.

Kanskje du burde smøre på rustløser/ smøremiddel på bolten og la det virke litt, slik at den kommer ut lettere.

Lenke til kommentar

Ja, det er sant.. av en eller annen grunn så tenkte jeg ikke på at de kunne være innfelt :D Sannsynligheten er vel stor for at de er nettopp det.

Isåfall så kan vel en litt mindre pipe, evt. en pipe i tommer som er litt mindre enn originalen i mm kanskje funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...