bergaloevera Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Hei! Jeg parkerte her om dagen i unerversitetsgata i Oslo.. Sjekket bak meg at det ikke står noe parkering forbudt skilt i starten av bygget/gata, noe det ikke gjorde. Men det stod et P forbudt skilt ca 30 meter foran der jeg parkerte så da tenkte jeg at da er det lov og i orden. Jeg har nemlig lært at parkering forbudt skilt gjelder FRA der skiltet står og til neste kvartal/vei krysser om det ikke står noen piler opp og/eller ned i tillegg til skiltet, noe det ikke gjorde... er ikke det riktig?? Og hva skjer.. jo når jeg kommer tilbake ligger det en bot på 500 spenn under pusseren min... Tok et par bilder med mobilen min før jeg dro.. Bilde bakfra!! <----- TRYKK FOR BILDE!! Her ser dere her jeg kom fra.. Det p. forbudt skiltet dere ser i bakgrunnen der sitter på bygget på andre siden av gaten der.. har markert min kjørerute med rød pil.. Bilen dere ser der er min.. Bilde forfra!! <---- TRYKK FOR BILDE! Her ser dere foran bilen min. Skiltet er ringet rundt. Øverst står det all stans forbudt og klokkeslettangivning under (00:00 - 07:00 eller no) Og under der igjen et underskilt med parkering forbudt. Dette står som dere ser et stykke FORAN min bil.. Hva mener dere om denne saken? Endret 3. mai 2006 av MicrolaXx Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Etter hva jeg kan huske er det i alle fall verdt å klage på det! Mangelfull skilting er grunn nok til å få omgjort en bot. Send en klage, det er gratis. Lykke til! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Vel... nå er det en stund siden jeg var i området... Men den gata er vel ikke enveiskjørt? Hvis det er trafikk i begge retninger gjelder skiltingen i kjøreretningen og du parkerte på din venstre side. D.v.s. at skiltingen du ser foran bilen din gjelder fra skiltet og bakover i forhold til deg / din bil. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvis du ser helt nederst på skiltet på det nederste bildet så ser du tydelig parkeringforbudt skiltet helt under. Altså er det stans forbudt mellom 00- 07 og parkeringforbudt resten av tiden. Det er jo ikke noe som skulle tilsi at det er parkering i universitetsgaten (ja, studerer på universitet så går i den gaten daglig). Så det er nok bare å bite i det sure eplet og betale. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Vel... nå er det en stund siden jeg var i området... Men den gata er vel ikke enveiskjørt? Hvis det er trafikk i begge retninger gjelder skiltingen i kjøreretningen og du parkerte på din venstre side. D.v.s. at skiltingen du ser foran bilen din gjelder fra skiltet og bakover i forhold til deg / din bil. 6039518[/snapback] Dette ser helt riktig ut, spør du meg. Redigert: Man kan ikke parkere hvor man vil bare ved å snu bilen andre veien, hehe. Man ser at gaten ikke er enveiskjørt pga trafikklysene forresten. Endret 4. mai 2006 av Vandalen Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Nå er dette kommunal parkeringskontroll og dermed under helt andre regler enn privat. Her er det egentlig politiet som har myndighet, men som oftest har delegert oppgaven til nærmeste lokale myndighet. Mao Oslo kommune. Ganske strengt og vansakelig å få gjennomslag på klage. Kan være verdt å prøve å klage da det koster 5-6 kroner i frimerker, ark og konvolutt og kan teoretisk sett spare deg for 500.-. MEN! Det ser nok dessverre rett ut og særlig hvis skiltet har samme ordlyd på den andre siden. hender jo at det er satt opp dobbeltskilt som gjelder begge retninger. Er nok redd for at den aprkeringen koster deg 500.-. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Godt mulig at det er vanskelig, men det er samtidig dumt å ikke forsøke. Om du skriver ned en klage, si du bruker 15 minutter på, og gjør en litt skikkelig jobb, holder det saklig, peker på _alt_ som kan bli brukt i din favør.. 15 minutter er ikke mye å kaste bort, og i "verste" fall er det det eneste som skjer, i beste fall sparer du 500 kroner, jeg er snill, og vill ikke ha mer enn 100 av de.. hehe Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Hei! Jeg oppdaget det selv at jeg stod på venstre side av veien Det er jeg som har driti meg ut... Kanskje boten kan ettgis siden jeg ikke parkerte ulovlig med vilje? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hei! Jeg oppdaget det selv at jeg stod på venstre side av veien Det er jeg som har driti meg ut... Kanskje boten kan ettgis siden jeg ikke parkerte ulovlig med vilje? 6042495[/snapback] :!: Din feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå