Zailenser Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei Jeg har Asus A8N SLi s939 hovedkort. Der har jeg CPU_FAN, CHA1_FAN, CHA2_FAN, CHIP_FAN. Men jeg har også PWR_FAN, hva slags vifte skal på den? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 PWR_FAN er for viften til strømforsyningen, men kun for å lese av rotasjonshastigheten (rpm). Hvis det er en tynn todelt kabel fra strømforsyningen med en liten 3-pins plugg skal denne kobles til PWR_FAN, slik at programvare til hovedkortet kan si fra hvis denne viften plutselig stopper opp. Det er ikke sikkert du har denne tynne kabelen fra strømforsyningen i det hele tatt, det er kun nødvendig å koble den til hvis du har stilt inn BIOS eller programvare (i dette tilfellet Asus Probe) til å gi alarmsignal ved PWR_FAN-feil. Merk at hvis du bytter ut chipsetkjøleren med en passiv kjøler av noe slag, eller drar ut vifteledningen fra chipsetkjøler der den er koblet til CHIP_FAN, vil maskinen som standard gi advarsel om "chipset fan failure" siden den registrerer at du ikke har en vifte tilkoblet. Det samme gjelder CPU_FAN. Alle disse advarslene kan skrus av i BIOS under Hardware Monitor dersom du ikke skal kjøle med vifte (les: vann- eller ekstremkjøling), eller dersom viften(e) dine må kobles til 4-pins molex-strømplugg (den man bruker til CD/DVD/harddisk) Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Tusen takk for et flott svar. Det hjalp meg mye og mer til. Er blitt veldig hektet på kjøling i det siste. Endret 4. mai 2006 av Zailenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå