Gå til innhold

Work in progress - Lamborghini Gallardo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri prøvd Lightwave før. Hvordan er det i vanskelighetsgrad sammenlignet med f.eks 3D Studio Max?

6053953[/snapback]

Jeg har desverre ikke prøvd 3D Studio Max, men jeg tror at om man finner frem i 3D Studio Max tar det ikke lang tid å lære seg hvordan man kan bruke Lightwave 3D.

Beklager sent svar. :)

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
hvor mye jobber du med de.(timer om dagen)?

6082450[/snapback]

Det varierer, jeg har ikke så veldig bra oversikt siden jeg jobber med dette som hobby når jeg ikke har noe annet å gjøre. Denne bilen er nok blandt det jeg har brukt lengst tid på. Jeg tror jeg til nå har brukt rundt 10-20 timer på den, og det blir mye mer før den er helt ferdig.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Vil bare si en gang til at du er konge i dette her.

Jeg får lightwave kanskje i dag, og etter jeg har lært å bruke det litt, skal jeg lage film effekter, og egne animasjonsfilmer. Jeg lurer på om jeg kan få bruke den bilen i filmene mine. Du får selvfælgelig masse credits for det. Jeg tjener ingen penger på det, hvis jeg hadde gjort det ville du fått litt.

Ser veldig bra ut, skal prøve å lage noe selv, men det tar lang tid før jeg kan bli så god som deg. Derfor vil jeg bruke din bil.

edit: kan vi få se flere bilder?? :dribble:

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Jeg har brukt mye tid på å eksperimentere med ulike overflater på modellen. Her er hva jeg har nå:

testrender178og.png

Modellen har nå 400 000 polygoner og scenen tar 1 time å rendre i oppløsning på 1024x768 med medium antialias.

_Evolution_: Jeg er spent på animasjonene du planlegger å lage. Om du får til noe bra kan vi snakke om å bruke bilmodellen. Lightwave har blitt brukt i mange filmer. De mest kjente kan du finne på denne listen: http://www.newtek.com/lightwave/projects.php

Lenke til kommentar
Jeg har brukt mye tid på å eksperimentere med ulike overflater på modellen. Her er hva jeg har nå:

testrender178og.png

Modellen har nå 400 000 polygoner og scenen tar 1 time å rendre i oppløsning på 1024x768 med medium antialias.

_Evolution_: Jeg er spent på animasjonene du planlegger å lage. Om du får til noe bra kan vi snakke om å bruke bilmodellen. Lightwave har blitt brukt i mange filmer. De mest kjente kan du finne på denne listen: http://www.newtek.com/lightwave/projects.php

6123828[/snapback]

Veldig bra laget! :) Muligens litt høy specular level, og litt for lite gloss, men ellers er den flott.

Lenke til kommentar

Flott modell! Kanskje er jeg litt pirkete (og kanskje er den ikke ferdig ennå heller..) men jeg hadde foretrukket å også inkludere:

1. Bremseskive + kaliper.

2. "Netting" foran luftinntakene. (Ikke vet jeg om det være med, men utifra de bilder jeg har sett ser det ut som om det alltid er standard.)

3. Området hvor nummerskiltet skal være(foran) ser ikke helt autentisk ut. Om jeg ikke tar feil skal det være en vinkel nederst på "plata" som du ikke har implementert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...