HolgerL Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Så langt har jeg kommet: Dette er bilen jeg prøver å lage: Jeg bruker Lightwave 3D 8.0 Endret 12. mai 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Modellen din virker litt sammentrykt i dybden, men ellers ser det ut som en veldig god start. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Helt utrolig najs. Hvilket program har du brukt? Lykke til kjempemasse. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 nerdVANNA: Lamborghini Gallardo har ganske bratt panser, det ser kanskje ekstra bratt ut fordi man ikke kan se resten av bilen og fordi kamera er i en lav vinkel. Kanskje jeg presser hele bilen litt flatere når jeg er ferdig, om det ser bedre ut. NorthGarden: Jeg bruker Lightwave 3D 8.0 Så lang har jeg kommet nå: Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 ser bra ut. har du fullversjon eller trial? har du en link til trial av programmet eller?. (kan man exportere i trialen, hvis du har den da) likte det veldig mye. Ser avansert ut. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Dette ser veldig bra ut, skulle gjerne sett en wireframe av den Hvilke bilder bruker du som referanse? Lenke til kommentar
Reached Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ser virkelig bra ut Gleder meg til det endelige resultatet. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 kjempe bra jobba er dette vanskelig eller? for det ser jo kjempe vanskelig ut Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) _Evolution_: Jeg bruker fullversjonen. Desverre har ikke Newtek (de som lager Lightwave 3D) noen demo/trial. Man kan eksportere modeller i Lightwave. Mange lager faktisk modellene i Lightwave, og setter sammen scener og animasjoner i andre programmer fordi Lightwave har veldig mange gode modelleringsverktøy. jh_: Jeg legger ved noen wireframes med subpatches (alla nurbs i 3D Studio Max) skrudd av og på. Jeg bruker mange fotografier og noen blueprints som referanse. Jeg legger ved de jeg bruker mest. Adey og Cheese_king: Tusen takk, ja det kan være litt vanskelig, og tar en del tid. Øvelse gjør mester, though, og man blir alltid flinkere jo mer man holder på med det. Endret 5. mai 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 _Evolution_: Jeg bruker fullversjonen. Desverre har ikke Newtek (de som lager Lightwave 3D) noen demo/trial.6046190[/snapback] Joda. Last ned 7.x oppdateringen, så fungerer den som demoversjon. Tar man kontakt med Newtek, så sender de gratis en cd med demo av versjon 8.x. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) kjempe bra jobba er dette vanskelig eller? for det ser jo kjempe vanskelig ut 6045909[/snapback] Mest av alt er det tidkrevende, hver bil i Driv3r tok f.eks 2 uker å lage ... On topic: Bra start, og bra utgangspunkt. Endret 5. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 kjempe bra jobba er dette vanskelig eller? for det ser jo kjempe vanskelig ut 6045909[/snapback] Det er faktisk ganske lett, og er som å tegne, veldig enkelt å begynne med, men veldig vanskelig å mestre, men mye av det er å bruke god tid / ha tålmodighet. gode referanser er også godt å ha. On topic: Er det mulig å få se wire og clayrender (closeup!) av luftinntaket på sidene, vil se hvordan du gjør det ^^ (Jeg har også lekt meg litt med Gallardo en gang i tiden, som vanlig gjorde jeg den ikke ferdig. http://haxx.no/div/1d/gallardo6.jpg er et bilde fra den.) Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Veldig stilig! Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Her er siste versjon (uten fancy lakk for å lettere se detaljene): arthoz: Fin modell du hadde, synd du ikke gjorde den ferdig. Jeg har også en hel drøss uferdige prosjekter liggende. Jeg legger ved nærbilder av luftinntaket jeg (tror) du snakket om. Det gikk veldig mye arbeid med på å få geometrien riktig der. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Ah. så du gjorde det slik ja, det var inntaket jeg ville se, meget vakkert gjort (spesielt i forhold til min). Viser vel bare at jeg har enda mye å lære ^^; Ellers er gallardo'n din på god vei, må si jeg liker det jeg ser, inntaket er kanskje noe flatt (om du ser på https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=72073 ser du at den er ganske skrå) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) arthoz: Ja, de luftinntakene hadde jeg glemt å fikse. De skal jo, som du sier, være skrå innover. Jeg ordnet dem i den siste versjonen. Her er noen clayrenders: Endret 6. mai 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Kult, veldig bra! Har aldri prøvd Lightwave før. Hvordan er det i vanskelighetsgrad sammenlignet med f.eks 3D Studio Max? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Gleder meg til å se denne ferdig ^^ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Absolutt ikke verst. Er veldig imponert. Lykke til videre! Jeg kommer til å følge med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå