[nicko] Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvor lave tempraturer tåler de forskjellige vannslangene på markedet? Jeg har et prosjekt gående hvor jeg skal hente vann utenifra som kan være helt ned mot -5 grader om vinteren (frostveske). Jeg regner med tygon slangene tåler dette, men hva med silikon og pvc slangene? Pvc slangene regner jeg med er dårligst, men de trenger ikke å være bøyelige, bare tåle tempraturen. Kan jeg da bruke pvc slanger? Jeg skal nemlig ha 10 meter og da blir det litt dyrt med silikon og tygon. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Silikonslanger er jo suverent best, PVC verst! Men hvorfor ikke en god gammeldags gummislange da? Den tåler jo greit de fleste temperaturer, og er billigere enn silikon. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Du får sikkert rabatt på 10meter.. Hvor lave temperaturer tåler egentlig pvc? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Gummislange var en god ide! Jeg stikker ut på TESS i morgen og hører med dem, de av alle må jo vite sånt... Jeg var på sidene dems og sjekket hva med denne: (søk etter varenummer: 11606-08 på http://www.industrinett.no ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvorfor ikke bruke et vannledningsrør inn til maskinen og så silikonslange resten, Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Fordi at de skal svinges litt rundt om kring for å si det slik. Ut av veggen, ned på gulvet, inn i radiator, inn i tank, pumpe, tilbake... Det blir billigst og enklest slik tror jeg. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei Har tenkt å gjøre akkurat det samme som deg. Ha radiatoren ut. og slanger inn gjennom veggen. Men har jo et stort problem med kondens på selve kjøleren og slangen, hvordan har du tenkt å løse dette ? Har du noen bilder av systemet ditt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå