Gå til innhold

Hvor kjøper dere parfyme?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er da en uberduber nerd som henger på forumet hele dagen, og spammer ned alle deler av forumet jeg kommer i :whistle:

Jeg har bestemt meg for å gjøre en forandring, og har allerede begynt å handle inn noen skikkelige sko, litt klær, osv.

Men jeg mangler parfyme, og lurer på hva som lukter godt, og hvilken dere bruker, og hvor dere kjøper?

Skriv gjerne sånn som dette:

Butikk

Parfyme

Respons

pris

--

H&M

Calvin Klein Truth (men)

Jentene har aldri sagt at jeg lukter vondt, bare at jeg lukter godt faktisk, dvs: Det er bare god respons på denne parfymen.

Pris: 499kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Polo sport fra Ralph Lauren, og syns denne er veldig god. Har også fått god respons på den fra både kamerater og venninner ;)

B0002GPNHC.01-AL7WCW2J5TIUZ._SCMZZZZZZZ_.gif

Jeg vet hverken hva den koster, eller hvor du får tak i den, da min mor kjøpte den til meg på tax-free, men regner med at den finnes på de fleste parfymerier rundt om i det langstrakte land.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er da en uberduber nerd som henger på forumet hele dagen, og spammer ned alle deler av forumet jeg kommer i  :whistle:

Jeg har bestemt meg for å gjøre en forandring, og har allerede begynt å handle inn noen skikkelige sko, litt klær, osv.

Men jeg mangler parfyme, og lurer på hva som lukter godt, og hvilken dere bruker, og hvor dere kjøper?

Skriv gjerne sånn som dette:

Butikk

Parfyme

Respons

pris

--

H&M

Calvin Klein Truth (men)

Jentene har aldri sagt at jeg lukter vondt, bare at jeg lukter godt faktisk, dvs: Det er bare god respons på denne parfymen.

Pris: 499kr

6038086[/snapback]

La Coste Essential!

Lenke til kommentar
Nordz: Du gjorde alt annet enn sånn som jeg spurte om.

Darkness: er ikke du jente?: Darkness: Nvm, det er |darkness det, og ikke the darkness.

6038208[/snapback]

Hah. Åkei.

Den selges vel på de fleste parfymerier den. Ikke så verst pris heller. 299 eller 399, husker ikke!

Lenke til kommentar

Jean Paul le male

Dæven så godt den lukter, ask my mom

330 kr 100 ml.

6038946[/snapback]

Heeelt enig, har brukt den selv i mange år nå. :D

Lenke til kommentar

Til jean paul gutta:

Ikke for å være dust, men stikker du noen steder, så kan du garantert møte på 3-4 andre som lukter det samme som deg... Er litt oppbrukt med andre ord.

Cluet er jo å ha en ganske unik lukt, som jenta forbinder med deg. På samme måte som enkelte av oss tror at jenta lukter naturlig... Bruker tommy hilfiger, syntes den lukter bra, ellers syntes jeg Hugo boss (orginale) var ganske bra, resten var bare drit...

Lenke til kommentar
Til jean paul gutta:

Ikke for å være dust, men stikker du noen steder, så kan du garantert møte på 3-4 andre som lukter det samme som deg... Er litt oppbrukt med andre ord.

Cluet er jo å ha en ganske unik lukt, som jenta forbinder med deg. På samme måte som enkelte av oss tror at jenta lukter naturlig... Bruker tommy hilfiger, syntes den lukter bra, ellers syntes jeg Hugo boss (orginale) var ganske bra, resten var bare drit...

6039247[/snapback]

Kanskje du synes det, men du er ikke alene på forumet :tease:

Lenke til kommentar
Til jean paul gutta:

6039247[/snapback]

Tommy og Hugo er vel like oppbrukt som Jean Paul spør du meg. Vet kun om en annen som har samme parfymen som meg her hvor jeg kommer fra (midt i sameland, som dere søringer kaller det).

Lenke til kommentar

Lacoste Red fungerer fint om sommeren. Lukter godt, men ikke veldig sterkt.

Tror den ligger på rundt 350-400 kroner avhengig av hvor du kjøper den. Selv handler jeg utelukkende i tax free-butikker. Husker ikke helt størrelsen, men det er mellom 75-125ml avhengig av hva du liker.

Ellers kan du jo også bruke

Armani Mania

Også 350-400 kroner

Lukter endel sterkere, og det kommer ofte komplementer på den.

Den store slageren er vel likevel Jean Paul. Greit nok, de siste 4-5 årene har _veldig_ mange begynt å bruke den, men det er likevel den parfymen jeg høster flest lovord med. Så lenge dama ikke er en tøs skal hun heller ikke legge merke til parfymen til de andre som bruker Jean Paul-parfymen.

Men til syvende og sist støtter jeg vel de som sier at du bør bruke noe "alle andre" ikke bruker. Det blir som når noen kommer ned like klær som deg. Det er ikke veldig morsomt. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har helt parfymefetish! Jeg anbefaler blant disse og gir min subjektive mening om parfymen:

• Fahrenheit by Christian Dior
    Denne har en executive lukt. Jeg liker å bruke denne i business sammenheng siden den har en veldig maskulin lukt.
    Bilde

• Cool Water by Davidoff
    Veldig kommærsj lukt som kan trygt anbefales hvis du ikke vet hva du vil ha. En fin partyparfyme hvor jentene faktisk kan fort lukte hva du bruker. Får igang en samtale på fester ;)
    Bilde

• Red Style In Play By Lacoste
    Denne har en god og frisk sommerlukt. Denne her er også en litt ut-på-byen parfyme.
    Bilde

• Le Male by Jean Paul Gaultier
    Denne er en klassiker og lukter alltid god uansett hvilken sammenheng. Trygt kjøp hvis du ikke vet hva du skal ha. Lukter kanskje frisk, kanskje på grensen til dameparfyme?
    Bilde

• Mania by Giorgio Armani
    Stram og unik lukt. Litt mer maskulin enn Le Male. Bilde

• Crave by Calvin Klein
    Unik parfymeflaske og en parfyme for den som er litt sporty. God og frisk duft men ikke alle vil like denne.
    Bilde

Jeg får så og si all parfymen min fra flyplasser. Kjenner alltid noen som er på reisefot som kan kjøpe til meg. Flaskene er som regel større på flyplassen (100/125ml kontra 75ml) og billigere. Hvis jeg absolutt skal ha i Norge, kjøper jeg det i en Varner-kjede (Carlings, Bik-Bok, Varner, Cubus, Vivekes, Dressman osv.) hvor jeg får 40% avslag på alle varer.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Type: Dolce & Gabbana Pour Homme

Pris: Usikker, men dyr

Kjøpes: Ikkje her til lands, eg kjøpte den på Heathrow i London. Du kan kanskje finne Eau de toilette-versjonen, men ikkje parfyma. No blei eg faktisk usikker på om den fortsatt er i produksjon. Eau de toilette-versjonen er uansett god. :)

Duft: Ganske kraftig krydder, damene elsker den.

Type: Paul Smith Extreme

Pris: 350kr/50ml

Kjøpes: På ein god del Parfymelle-parfymeri.

Duft: Den perfekte sommerduft. Syrlig og god. Sidan du berre er fjorten år passer nok denne deg bedre enn Dolce & Gabbana si.

Lenke til kommentar

En jeg likte, som min mor fikk tak i på taxfree(15ml flaske), er Klein sin "truth", denne likte jeg godt.

Og så var jeg inne på Cubus og luktet på Lacoste(Den grønne), og denne luktet litt mer søtt, men forsatt godt.

Hva synst dere om disse to?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...