Gå til innhold

Lite damer på deg? Bli stor-pirat!

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel litt drøyt å kalle det sjekketriks syns jeg. Men det er jo mange som setter pris på at man skaffer ny musikk/film(dvd) til de...

6038686[/snapback]

Hehe, ja.

Jeg tror jeg blir utnytta :hmm:

EDIT: Senest idag ble jeg bedt med en dame hjem, fordi jeg skulle hjelpe henne med og bestille noe fra nettet en gang, :thumbs: kanskje vi kline vilt, hvem vet? :thumbs:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Kul artikkel. Ja, de bruker FTP. Kjenner en som var med i noe liknende bare i mye, mye mindre skala. Men det jeg syntes virker mest spennende, hvem er den første i rekken, hvem er de første som får tak i filene? Det stod noe nevnt i artikkelen, men det var litt for difust.

Hadde også vært kult å vite om de virkelig store kopieringsfabrikkene som man finner i Asia. En jeg kjenner fra Russland sa at det er helt drøyt med piratkopier i Russland som kommer fra Kina og resten av Asia. Det var en reporter på tv som intervjuet en russisk skuespiller om den nyeste filmen hans. Skuespilleren hadde selv enda ikke fått sett filmen, men intervjueren kunne tilby en piratversjon kjøpt på markedet i Russland.

Lenke til kommentar
Kul artikkel. Ja, de bruker FTP. Kjenner en som var med i noe liknende bare i mye, mye mindre skala. Men det jeg syntes virker mest spennende, hvem er den første i rekken, hvem er de første som får tak i filene? Det stod noe nevnt i artikkelen, men det var litt for difust.

De første som får tak i filene er de som distribuerer kopiene for "piratgruppene", om det er egne medlemmer eller andre. "Couriers" var et kjent uttrykk på disse før. Men i dag er mye av det skriptet, det foregår nesten automatisk. Når noen har laget en piratutgivelse så sprer det seg uhorvelig fort på de øverste FTP serverene i kjeden. Så pratet om "sekunder" i artikkelen er faktisk ikke tøys.

Lenke til kommentar

De første som får tak i filene er de som distribuerer kopiene for "piratgruppene", om det er egne medlemmer eller andre. "Couriers" var et kjent uttrykk på disse før. Men i dag er mye av det skriptet, det foregår nesten automatisk. Når noen har laget en piratutgivelse så sprer det seg uhorvelig fort på de øverste FTP serverene i kjeden. Så pratet om "sekunder" i artikkelen er faktisk ikke tøys.

6041889[/snapback]

Jeg tenkte mer på de første som får tak i feks filmen. Den første personen som gir filmen videre til piratgrupper.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på de første som får tak i feks filmen. Den første personen som gir filmen videre til piratgrupper.

Det varierer nok stort alt etter hva slags produkt det er snakk om. Alt fra folk på innsiden i kinobransjen/film og DVD-produksjon, handelsveiene, noe blir sikkert ærlig og rederlig kjøpt før det havner på avveie etc.

Edit: Men du skrev "filene" i din forrige post, så du fikk svar på det du spurte om.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Det varierer nok stort alt etter hva slags produkt det er snakk om. Alt fra folk på innsiden i kinobransjen/film og DVD-produksjon, handelsveiene, noe blir sikkert ærlig og rederlig kjøpt før det havner på avveie etc.

Edit: Men du skrev "filene" i din forrige post, så du fikk svar på det du spurte om.

6042372[/snapback]

Skrev filene for å snakke generelt. En dvd-film er jo filer på en plate, det samme med programvare.

Men, ja det var noe slikt jeg regnet med. Innsidemennesker.

For å svare på topic så tror jeg ikke at fildeling som sjekketriks er det beste i verden. Ett glimt i øyet og et smil på lur tror jeg er bedre og enda enklere. Men det går da selvsagt ann å kombinere ;)

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...