ryggemann Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei! Har to minnebrikker på 1 gb hver. Crusial ballistix 6400. Begge fungerer perfekt. Men bare hver for seg. PC'en er stabil og fin med bare en av minnebrikkene i! Samme hvilken som står i. MEMtest ok på begge. Men når jeg bruker begge (2 gb) da fucker pc'en seg. (masse feil på memtest) Feilmeldinger i windows, kresj, bluescreen, oppstartsproblemer ol... Har prøvd alle kombinasjoner i alle slottene... (4 slotter, to farger) Trenger hjelp, vil bruke begge rambrikkene samtidig! Hovedkort: Abit NI8 SLI Takk for svar! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. Det virker som om det er mange som har/har hatt trøbbel med disse brikkene, inkludert meg selv. Problemet mitt var også at jeg fikk daglige bluescreens som ble kjipe i lengden, så jeg kjørte igjennom en memtest etterhvert. Lot den kjøre et par loops, og jaggu, corrupt blocks - rett tilbake til Komplett. Fikk nye brikker 5 dager i retur etterpå, og de fungerer knirkefritt. Vil anbefale deg om å gjøre det samme. Bare skriv en fyldig RMA-beskrivelse, så går det nok bra. Lykke til. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Hei! Problemet er at de fungerer ikke sammen (to identiske). Hver for seg går alt knirkefritt! Ingen feil på memtest så lenge bare en av brikkene står i... Problemet kommer først når begge brikkene er i samtidig! Er det noe instillinger i bios eller windows som kan hjelpe? eller ER det feil på minnet selv om de fungerer hver for seg? Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg er ikke kjent med hovedkortet ditt men kanskje du kan kjøre dem på dual-channel og problemet fikser seg selv...men det var bare gjetting. Det er jo greit med noen allternativer når noe skjærer seg. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg er ikke kjent med hovedkortet ditt men kanskje du kan kjøre dem på dual-channel og problemet fikser seg selv...men det var bare gjetting. Det er jo greit med noen allternativer når noe skjærer seg. 6042982[/snapback] Hei! Kordan gjør jeg det? har jo prøvd alle dimm-kombinasjoner... Kordan skrur jeg på dual channel? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg er ikke kjent med hovedkortet ditt men kanskje du kan kjøre dem på dual-channel og problemet fikser seg selv...men det var bare gjetting. Det er jo greit med noen allternativer når noe skjærer seg. 6042982[/snapback] Hei! Kordan gjør jeg det? har jo prøvd alle dimm-kombinasjoner... Kordan skrur jeg på dual channel? 6043274[/snapback] Jeg vet ikke om det er noen fysisk mulighet for å skru på Dual Channel, siden jeg tror at det normalt sett skal funke om man setter brikkene i hver kanal?! Ville kanskje vurdert å sende en mail til de du kjøpte hovedkortet/minnet fra eller direkte med support til produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå