mascot Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Problemer med dette. Har fått lagt det inn (lå som addon på CD'n), men det fungerer rett og slett ikke. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Ingen som kan svare på dette?? Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 hva trenger du dette til? Det er jo en god grunn til at MS sjulte dette fra XP OSet. Det er ganske risikofullt å bruke det, maskinen blir da svært sårbar for angrep utenfra. Bruk heller IPX/SPX, TCP Lenke til kommentar
mascot Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Serveren jeg skal koble i mot bruker NetBEUI av diverse årsaker [ Denne Melding var redigert av: mascot på 2002-10-04 22:16 ] Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 eneste stedet du til nøds bør bruke NetBEUI er på lan. som tidligere nevnt er dette noe du _IKKE_ skal eller bør bruke av sikkerhetsmessige årsaker Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 10:52, skrev ilpostino:eneste stedet du til nøds bør bruke NetBEUI er på lan. Jeg håper ikke du tenker på å bruke NetBEUI på lan-party.... Jeg for min del bruker NetBIOS på LAN, som er windows fildeling som tidligere kjørte på NetBEUI, men som nå kjører på TCP/IP Lenke til kommentar
mascot Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg lurte ikke på hvorfor jeg bør eller ikke bør bruke protokollen. Jeg ønsket bare å høre om andre hadde hatt samme problemet. Jeg er ikke admin over serveren, så protokollen kan jeg da ikke endre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 du bør ikke bruke den fordi det er lettere å hacke maskinen din hvis du bruker den.... du bør eventuelt bruke den på små, lukkede lan Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Og i tilegg er den ikke routbar (netBeui), så den kan bare benyttes i samme segment som du selv er i. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 02:06, skrev slowcooler:Og i tilegg er den ikke routbar (netBeui), så den kan bare benyttes i samme segment som du selv er i. Som sagt(!!!): Jeg lurte ikke på hvorfor jeg bør eller ikke bør bruke protokollen. Jeg ønsket bare å høre om andre hadde hatt samme problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå