Gå til innhold

Internett/NIC kutter i noen sek. ved belastning

Anbefalte innlegg

Litt kinkig problem det her, men...

Da jeg belaster linjen min med f.eks DC, torrent, etc, så etter en rundt 5-10-15 faller plutselig linjen min ned i..tja..rundt 10-15 sekunder. Ligger da på alt fra 50kb/s og oppover da den plutselig bare kutter, men ALLTID i diverse p2p-klienter.

"4226" tenker vel du nå. Enkelt, ikke sant?

Vel...here goes. Etter litt snoking (ca 2-3 dager) så ble jeg overbevist om at jeg hadde denne 4226-greia (søk på eventid.net etter 4226 hvis det er av innteresse, og du ikke kjenner den).

Mine symptomer er jo helt prikk like det denne feilen er. Dvs av max 10 koblinger til en hvilken som helst ip i løpet av så og så lang tid, rett og slett kutter linja mi, dette for å hindre spredning av virus el.l.

Jeg fant da denne patchen som skulle ordne dette (satte tillate koblinger til 80, men har også prøvd så mye som 256), og ganske riktig, 4226 var ikke å se i hendelseslisten min lengre, og jeg trodde alt var såre vel. Men den gang ei.

The problem persists..

Så altså..jeg er åpen for idèer. Jeg har snoket på routeren (også prøvd et par forskjellige routere), samt prøvd med linja direkte i PC-en fra adsl-modem'et. Ingen virkning. Dessuten så rammer IKKE problemet andre PC-en på nettverket..logisk nok.

Jeg sitter da med en GENUINE M$ Win XP Pro Eng. (ver. 2002) med SP2 og alle mulig tenkelige oppdateringer fra vår alles kjære Windows-update. Har et helt ordinært NIC, og kjører DHCP med range fra 192.168.2.1 -> 255 fra routeren (Belkin ettelleranna trådløst), altså ingenting spesi såvidt jeg kan se. Dette har jeg kjørt i snart 6 mndr, og problemet har vært til stede hele tiden.

Finner jeg ikke ut av det så vurderer jeg å ganske enkelt bare formatere og kjøre opp norsk utgave (ikke helt 100% GENUINE M$ I'm afraid *host*) da jeg aldri opplevde problemet med den.

10 kg poteter fra meg til deg som løser dritten! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...