Gå til innhold

Er Wikipedia noe å stole på?

Anbefalte innlegg

Alle nerders (og diverese andres) venn er selvsagt det gode oppslagsverket Wikipedia.

Men er virkelig mye av det som står her til å stole på? Med tanke på at man selv kan redigere, legge til og lage artikler.

Vet forresten at hvis søsteren min, som går på universitetet i Bergen, bruker Wikipedia som kilde i noen av oppgavene, står hun i fare for å få E, siden Wikipedia ikke skal være en pålitelig kilde.

Kan jeg f.eks skrive at Jens Stoltenberg har 17 unger og 3 koner, og det vil komme opp på siden? Eller må artiklene bekreftes før de legges ut på nett?

Bare nysgjerrigheten min som tar overhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil veldig fort komme en moderator og fikse på artikkelen, selv har jeg opplevd at den noe tullete artikkelen om OT-barens frigjøringshær fjernet, og jeg fikk advarsel for vandalisme. Uncyclopedia ble løsningen der, forsåvidt.

Lenke til kommentar

Ut over horisonten skimter han i det fjerne en tråd, en tråd som virker kjent. Hvor har han sett denne tråden, med det kjente navnet? Wikipedia står det. Javisst. Han setter avgårde, høyt på himmelen til diskusjon.no. Dette må stoppes og det kontant. Han går inn for landing....

.

.

.

.

.

.

.

v

Bruk eksisterende tråd :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...40&hl=wikipedia

Lenke til kommentar
Gjest