corge Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Er det noen som vet om Lian-Li sin kortleser fungerer i GNU/Linux? Hvis ikke, hvilke kortlesere fungerer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har du prøvd? Alle USB-kortlesere burde jo funke (om de ikke gjør det, rapporter det som en bug - for å legge til støtte må de kun legge til en linje i kernel-koden, og det har de ingenting imot. Slik var det iallefall før, mulig at de ikke behøver det engang i dag...) Lenke til kommentar
corge Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Nei, jeg har ikke prøvd siden jeg ikke har en kortleser - har tenkt å kjøpe og lurer derfor på hvilke(n) som fungerer. Blir den behandlet som en mass storage USB device kanskje? Endret 3. mai 2006 av corge Lenke til kommentar
comicz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Alt du dytter i den blir i hvert fall det. Kortleseren fungerer sikkert ut-av-boksen :--) Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvilken distro er det snakk om a? De fleste distroene i dag har Kernel 2.6x ferdigkompilert, og den har støtte for det meste av nye ting. Du har iallefall mulighet til å kompilere inn støtte for kortleser om du rekompilerer kjernen. f. eks rekompilerer den til Kernel-2.6.16.13. Når du kompilerer kjernen selv velger du jo selv hva du vil ha støtte for, og hvilke moduler som skal installeres. Lykke til. Lenke til kommentar
corge Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Kjører Slackware 10.0.0 jeg (2.4.26 kernel). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Nei, jeg har ikke prøvd siden jeg ikke har en kortleser - har tenkt å kjøpe og lurer derfor på hvilke(n) som fungerer. Blir den behandlet som en mass storage USB device kanskje? 6038179[/snapback] Ja, det er usb masselagringsenheter. Problemet er at de blir i SCSI-laget til kjerna behandlet som "SCSI multi-LUN-devices". På grunn av at en del eldre SCSI-cdrommer anonserer at "jaja, jeg støtter multi-LUN" mens de i virkeligheten går i stykker dersom man prøver å bruke multi-LUN på dem, opererer kjerna etter prinsippet "ikke bruk multi-LUN med mindre det er opplest og vedtatt at det er trygt". Derfor må alle USB-dingsbomser som bruker multi-LUN (flerports kortlesere, om man skal bruke mer enn port #1 fyller vel stort sett hele denne kategorien) sine id-strenger inn i en tabell inne i kjerna før kjerna tør å kjøre på. Men jeg tror det er gjort om på, slik at alle usb-dingsbomser automatisk regnes for trygge, eventuellt at man har innsett at "nesten ingen har sånne cdromer ennå, og man slutta å lage dem for ti år siden, så vi tar heller å blacklister alle de vi vet ikke tåler det, og kjører på på alt annet. Så håper vi det går bra..." Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Kjører Slackware 10.0.0 jeg (2.4.26 kernel). Går fint det. Slike enheter går som mass-storage og fungerer perfekt med nyere kerneler (2.4.x eller høyere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå