Gå til innhold

Islamsk Råd: - Frp fører en skremselspropaganda

Anbefalte innlegg

Kan du forklare hvorfor muslimer ikke skulle ønske sharia i Norge, når de ønsker det i andre land? Hva gjør Norge spesielt i så henseende?

Angående dette "i andre land", så er det jo kun en spørreundersøkelse i Storbritannia du snakker om.

6045992[/snapback]

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg snakker om diverse nasjoner rundt om i verden der sharia istor grad er gjeldende. Dette er ikke et fantasiprodukt, det er virkelighet.

Det hele er kun ledd i en enorm paranoia. Hva slags makt har egentlig muslimer i Norge?

6045992[/snapback]

Foreløpig liten.

Frp sitt hat på minoriteter er jo igrunn helt utrolig.

6045992[/snapback]

Også er vi på det usaklige igjen... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare hvorfor muslimer ikke skulle ønske sharia i Norge, når de ønsker det i andre land? Hva gjør Norge spesielt i så henseende?

6045740[/snapback]

Fordi de fleste muslimer selv flykter fra sånne regimer.

6045845[/snapback]

Gjør de det? Det var nytt for meg.

Som jeg tidligere skrev, hvorfor skulle de ønske å gjøre Norge til en stat de selv har flyktet fra? En stat som har drept deres mødre, fedre, søsken, venner og rett og slett andre tilfeldige borgere?

Hva får deg til å tro at alle muslimer ønsker å innføre sharia i Norge? Har ikke fått noe klar svar på det.

6045845[/snapback]

Det faktum at det er sharia i andre land der muslimer er i flertall.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om du skjønner at muslimer vil ha muslimske lover. Hvorfor skulle de ikke ønske å styre etter muslimske lover? Det er jo livet deres. Selv representantene deres sitter på TV og sier at de må følge norsk lov så lenge de bor i Norge, men sharia skal innføres hvis det blir flertall for det.

6044787[/snapback]

Det ser jeg på som helt uproblematisk.

Ja, og her er vi grunnleggende uenige. Jeg mener det er problematisk å tenke på at Norge kan bli styrt etter religiøse regler i større grad enn det som er tilfelle i dag.

I Norge driver vi en naiv og snillistisk innvandrings- og integreringspolitikk, og ingen andre partier ser ut til å tørre å ta tak i det. Ingen andre partier ser at det er fare for at mangelen på integrering av f.eks. muslimske innvandrere kan føre til store problemer for landet.

Problemet i argumentasjonen din er at du bruker ordet sharia, som folk flest forbinder med avkapping av hender, omskjæring av jenter, steining etc. Dette medfører ikke nødvendigvis riktighet. Sharia er et mye mer komplekst begrep som ikke nødvendigvis inneholder avkapping av lemmer, steining, alkoholforbud osv.

Ja, det er religiøse lover og regler som skal presses på ikke-religiøse.

Dette er også for enkelt. Hvis Koranen til en hver tid er korrekt, hvorfor finnes det da lærde som tolker koranen? Hvorfor finnes det da forskjellige retninger innenfor Islam?

De legger vekt på forskjellige ting. Dessuten er det grenser for hvor mange måter man kan tolke noe på.

Lenke til kommentar
Som jeg tidligere skrev, hvorfor skulle de ønske å gjøre Norge til en stat de selv har flyktet fra? En stat som har drept deres mødre, fedre, søsken, venner og rett og slett andre tilfeldige borgere?

Hva får deg til å tro at alle muslimer ønsker å innføre sharia i Norge? Har ikke fått noe klar svar på det.

6045845[/snapback]

6046153[/snapback]

Så du mener man kan sammenligne muslimer i Norge med muslimer i Midtøsten?

Vi vil aldri oppleve lignende tilstander i Norge siden de muslimske innvandrerne blir vannet ut av vestlig ideologi. Kjenner flere muslimer, og samtlige ler av påstanden om Sharia-tilstander i Norge.

Lenke til kommentar

6045845[/snapback]

6046153[/snapback]

Vi vil aldri oppleve lignende tilstander i Norge siden de muslimske innvandrerne blir vannet ut av vestlig ideologi.

6046311[/snapback]

Samtidig er det i en del islamske miljøer utenfor midtøsten mindre liberale holdninger. Enkelte tviholder på tradisjonene, mens utviklingen i hjemlandet går videre.

Dette er uansett bare spekulasjoner. Vi vet ikke hvordan det vil bli. Men fakta er at i mange land der muslimer er i flertall er det en islamsk basert lovgivining som i hvertfall ikke jeg ønsker i Norge. Det er ingen grunn til at de som ønsker slikt i nasjoner i midtøsten ikke skulle ønske det samme i nasjoner utenfor midtøsten.

Kjenner flere muslimer, og samtlige ler av påstanden om Sharia-tilstander i Norge.

6046311[/snapback]

Jeg kjenner muslimer som drikker, og jeg kjenner muslimer med barn som går med hijab og må pugge koranen.

Har det noen relevans?

Se heller på situasjonen i enkelte andre land, som Sverige og Malmö.

Lenke til kommentar

6046448[/snapback]

Spørsmålet er om den svenske muslimske organisasjonen snakker den jevne svenske muslim sin sak.

Det er iallefall godt å se at de svenske myndighetene har tatt et klart (og heldigvis negativt) standpunkt til utspillet fra organisasjonen.

:)

Lenke til kommentar
Dette er også for enkelt. Hvis Koranen til en hver tid er korrekt, hvorfor finnes det da lærde som tolker koranen? Hvorfor finnes det da forskjellige retninger innenfor Islam?

De legger vekt på forskjellige ting. Dessuten er det grenser for hvor mange måter man kan tolke noe på.

6046290[/snapback]

Og takk for i dag...

Nei, det finnes ingen grenser for hvor mange måter man kan tolke religiøse skrifter, noe som også er grunnen til at det blir umulig å motbevise religiøse skrifter og tro, jeg ser en hest og tolker det som et esel...

Dette er ikke bare fenomen innenfor islam som noen muslimer har funnet opp, men det er faktisk et fenomen innenfor flere religioner, Jehovas vitne og Smiths venner er to gode eksempler på dette.

Man kan altså slå fast at det ikke er en nødvendig konsekvens av det å tro, eller ikke tro, og mene at Sharialover er det rette. Sekulære er ikke enig i det, mens islamismen er det. Dette kan også sammelignes med at det ikke er en nødvendig konsekvens av det å tro på gud og kristendomme, og mene at kvinner skal man undertrykke. Det hele avhenger om hvorvidt du er sekulær eller konservativ.

Lenke til kommentar

6046448[/snapback]

Spørsmålet er om den svenske muslimske organisasjonen snakker den jevne svenske muslim sin sak.

Det er iallefall godt å se at de svenske myndighetene har tatt et klart (og heldigvis negativt) standpunkt til utspillet fra organisasjonen.

:)

6046534[/snapback]

Jeg er mer interessert i hva som skjer i praksis, enn hva diverse uttaler seg om i media. Noen hevder de er for å innfør Sharia. Det er skremmende nok, men man vet jo ikke hvor representativt det er. Noen hevder at de er absolutt mot dette, men man vet jo ikke hvor ærlig dette er. (Ærligheten fikk vi jo se eksempel på i Kadra-saken, en ting til nordmenn, en annen ting til sine egne).

Så hva som blir sagt er en ting. Hva som faktisk skjer i praksis er mye mer interessant. Når muslimene danner seg subkulturer som issolerer seg fra resten av samfunnet de lever i, da er det noe alvorlig galt. Og da er det grunn til å spørre hvem, hva og hvorfor. Og ikke minst, hva som vil skje i fremtiden?

Lenke til kommentar
Så hva som blir sagt er en ting. Hva som faktisk skjer i praksis er mye mer interessant. Når muslimene danner seg subkulturer som issolerer seg fra resten av samfunnet de lever i, da er det noe alvorlig galt. Og da er det grunn til å spørre hvem, hva og hvorfor. Og ikke minst, hva som vil skje i fremtiden?

6047587[/snapback]

God oppsummering fra nabolandet vårt her:

http://www.smp.no/default.asp?page=1035&item=170935,1&lang=1

Lenke til kommentar

6047587[/snapback]

God oppsummering fra nabolandet vårt her:

http://www.smp.no/default.asp?page=1035&item=170935,1&lang=1

6047643[/snapback]

Den viser i hverfall at problemet er ikke bare fri fantasi født av fremmedfrykt, men et reelt problem som må taes på alvor og kunne diskuteres offentlig.

Lenke til kommentar
Hvis vi skulle få ett muslimsk flertall i landet så er vel sharialover ett resultat av demokrati. Flertallsprinsippet kommer inn her og det kan jo også finnes Norske muslimer og ikke bare mørke skjeggete skumle menn fra midtøsten.

6039091[/snapback]

Er målet demokrati for enhver pris, eller er målet mest mulig frihet og selvråderett for enkeltmennesket? Demokrati er bare et middel for å oppnå et godt samfunn, men det er slett ingen garanti for det.

6039160[/snapback]

Hitler ble jo valgt i sin tid.

Dermed har man fått en lov som sier at det er forbudt å komme med hetsing av Raser, Religiøs overbevisning osv. Disse samme lovene samt grunnloven er der for å beskytte oss mot slike innskrenkninger og forandringer. For å innføre en Sharia lov her til land trenger man en stor forandring i alle lovene. Dette er en ganske så stor politisk prosess som trenger over 2/3 flertall av stortinget + at kongen må skrive under på disse lovene. Når er det vi får et så stort muslimsk flertall? Når er det vi får en muslimsk konge? En konge som er forpliktet til å være medlem av statskirken gjennom grunnloven. Vil dette skje i de neste 50-100 årene? Jeg personlig tror ikke det.

Selvfølgelig kan det politiske klima forandre seg og de kan komme til makten gjennom kupp. Men hvor trolig er det? Har de makt nok innad i militæret, politiet til å holde på makten etter et eventuelt kupp. Vil det forandre seg innen 100 år eller mindre?

Det er jo en åpenbar gettofisering av innvandrere rundt omkring. De søker seg til sine egne som Little Norway i Malaga, Spania.

Selvfølgelig kan man ha et obligatorisk kurs for innvandrer der man skal gå gjennom det norske språk og det norske samfunn.

Lenke til kommentar

6046153[/snapback]

Lenger ned!

6045845[/snapback]

6046153[/snapback]

Vi vil aldri oppleve lignende tilstander i Norge siden de muslimske innvandrerne blir vannet ut av vestlig ideologi.

6046311[/snapback]

Samtidig er det i en del islamske miljøer utenfor midtøsten mindre liberale holdninger. Enkelte tviholder på tradisjonene, mens utviklingen i hjemlandet går videre.

Dette er uansett bare spekulasjoner. Vi vet ikke hvordan det vil bli. Men fakta er at i mange land der muslimer er i flertall er det en islamsk basert lovgivining som i hvertfall ikke jeg ønsker i Norge. Det er ingen grunn til at de som ønsker slikt i nasjoner i midtøsten ikke skulle ønske det samme i nasjoner utenfor midtøsten.

6046448[/snapback]

Dette er så beyond hinsides bullshit at jeg mister litt munn og mele her.. Ærlig talt, hvordan i hule heiteste kan du/dere sitte å sammenligne muslimer som flykter fra land (eksempelvis midtøsten) med strenge sharia-lover, med norske integrerte muslimer av 2 og/eller 3 gen?? Dette blir så utrolig teit hypotese fra deres del at en skulle tro dere var skadeskutte etter 9/11!! Har ikke engang sett èn eneste link til noe som underbygger sharia-lover i europeiske land, som dere hele tiden hinter til vil bli tilstand her. Ikke èn eneste èn! Så kutt dritten dere serverer om alle muslimer = fundamentalister, for dette er rett og slett flaut å lese..

Bare det å trekke linjer mellom noen muslimer i Sverige som vil ha spesialskoler til å tro at alle i verden vil ha sharia-lover sier jo sitt om noens intelligensnivå her.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Bare det å trekke linjer mellom noen muslimer i Sverige som vil ha spesialskoler til å tro at alle i verden vil ha sharia-lover sier jo sitt om noens intelligensnivå her.

Tilredes.

Muslimene i Sverige har kun spurt om det er mulig at ungene deres kan få egne private muslimske skoler, samt at de ønsker at kun egne Imamer kan gjøre en skillsmisse mellom to muslimer.

Førstnevnte er kanskje en smule drøyt(men nå er det jo dette kristne også ønsker seg), men når Sandberg klarer å tolke dette som et signal om at de ønsker å tvangsinnføre Sharialover over Sverige da må mannen være styrt av fordommer. Dette er jo intet nytt da Carl I Hagen og Fremskrittspartiet prøver å gi et inntrykk om at muslimer og fundamentalister skal ta over Europa.

S,

Lenke til kommentar

6046153[/snapback]

Lenger ned!

6045845[/snapback]

6046153[/snapback]

6046311[/snapback]

6046448[/snapback]

Dette er så beyond hinsides bullshit at jeg mister litt munn og mele her.. Ærlig talt, hvordan i hule heiteste kan du/dere sitte å sammenligne muslimer som flykter fra land (eksempelvis midtøsten) med strenge sharia-lover, med norske integrerte muslimer av 2 og/eller 3 gen?? Dette blir så utrolig teit hypotese fra deres del at en skulle tro dere var skadeskutte etter 9/11!! Har ikke engang sett èn eneste link til noe som underbygger sharia-lover i europeiske land, som dere hele tiden hinter til vil bli tilstand her. Ikke èn eneste èn! Så kutt dritten dere serverer om alle muslimer = fundamentalister, for dette er rett og slett flaut å lese..

6078587[/snapback]

Jeg tar denne salven med drittslenging som tegn på at du ikke har saklige argument. :shrug:

Angående linker som underbygger det vi snakker om, sjekk linken til sumptrollet litt ovenfor. Ikke skyld på oss andre for at du ikke får med deg ting.

6078587[/snapback]

Stråmenn. Jeg har ikke vært i nærheten av å antyde noe som helst om "alle i verden". Jeg vet ikke om det er manglende leseforståelse, eller manglende evne til redelig debatt som rir deg....

Lenke til kommentar
Jeg tar denne salven med drittslenging som tegn på at du ikke har saklige argument. :shrug:

Angående linker som underbygger det vi snakker om, sjekk linken til sumptrollet litt ovenfor. Ikke skyld på oss andre for at du ikke får med deg ting.

6079529[/snapback]

Hva i hule dundass har denne linken noe som helst med sharia-lover i europeiske land å gjøre?? Hva drittslengingen angår får du tolke det som du absolutt vil. Personlig ville jeg kalt det krass kritikk ettersom dere har absolutt ingenting å sammenligne med når det kommer til saken (les: Sharia-lover i Norge om 50->100 år). Og jeg syns synd på fordommene deres, bare pga problemer med integrering i nabolandet vårt og noen muslimer som blir nedstemt i et separeringsforslag. Utrolig synd.. *riste på hodet mitt*

Stråmenn. Jeg har ikke vært i nærheten av å antyde noe som helst om "alle i verden". Jeg vet ikke om det er manglende leseforståelse, eller manglende evne til redelig debatt som rir deg....

6079529[/snapback]

Så nå argumenterer du mot at du ikke har hevdet tidligere denne tråden at alle muslimer er på jakt etter sharia-lover?? Da bør du jammen være mer forsiktig fremover:
Jeg snakker om diverse nasjoner rundt om i verden der sharia istor grad er gjeldende. Dette er ikke et fantasiprodukt, det er virkelighet.
Kan du forklare hvorfor muslimer ikke skulle ønske sharia i Norge, når de ønsker det i andre land?

Enten så misforstår jeg i ufattelig stor grad, eller så er det rett og slett du som skriver helt forferdelig dårlig. Konklusjonen kan du jo trekke selv utifra hva jeg har quotet frem..

Lenke til kommentar

Du missforstår i ufattelig stor grad.

Ingen av sitatene sier noe om hva alle muslimer mener eller vil, det sier noe om hva resultatet blir (mange steder) der muslimer dominerer.

For å drive ting i gal retning trenger man ikke mer enn at ledere med ekstremistiske tendenser har unødvednig stor makt. Og det er nettopp det man ofte risikerer når lederne har religion i ryggen.

Linken underbygger påstanden om at for mange muslimer i et annet land kan medføre at disse samler seg i subsamfunn som er adskilte fra resten av samfunnet i det landet de lever i. Hvis muslimer da skulle få et demokratisk flertall, så må man anta at det vil være kultur de tar med seg hjemmefra som vil dominere der hvor de har flertall.

Og da spørs det hvilken makt lederne og religionen har over den muslimske befolkningen. Og jeg tror ikke at bare fordi vi ikke lenger befinner oss i midtøsten, så vil disse lederne være langt mer liberale. Som jeg har nevnt tidliger, i mange tilfeller er man mer konservative i utlendighet, fordi man holder hardt på tradisjonene og tar ikke del i utviklingen.

Jeg har ikke på noe tidspunkt forsøkt å bevise at vi vil få Sharia-lovgiving her. Som jeg skrev tidligere, jeg vet ikke hvilken vei ting vil gå. Derfor må man se hvilken vei utviklingen går i andre land, og ta våre forhåndsregler for å hindre tilsvarende negativ utvikling i Norge.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, hvordan i hule heiteste kan du/dere sitte å sammenligne muslimer som flykter fra land (eksempelvis midtøsten) med strenge sharia-lover, med norske integrerte muslimer av 2 og/eller 3 gen??

I følge denne logikken så skulle de jo forkastet islam siden de rømte fra muslimer.

Så kutt dritten dere serverer om alle muslimer = fundamentalister, for dette er rett og slett flaut å lese..

Hvem har sagt at alle muslimer er fundamentalister? Bare deg så langt.

Nå var det ikke bare spesialskoler det var snakk om heller.

Lenke til kommentar
Nå var det ikke bare spesialskoler det var snakk om heller.

Pluss at muslimer ønsket at kun Imamer skal kunne skille et gift muslimsk par? Hvem bryr seg egentlig?

Slik jeg ser det er det vel helt greit at hvis vi skal ha muslimer i Norge, så burde de ha krav på å kunne fremme forslag for egne rettigheter uten å bli å bli angrepet av Sharia-Sandberg og Frp.

På høyreflanken er det dessverre for fort oppkobling til denne "shit, nå kommer islamistene og skal ta over Norge. Gir du dem en finger eter de hele hånda!"-tankegangen.

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...