Gå til innhold

Islamsk Råd: - Frp fører en skremselspropaganda

Anbefalte innlegg

Poenget mitt var at en eller annen bruker ovenfor meg sa at noen mente FRP var nazister, og da følte jeg en stor trang for å understreke at det var ren fiksjon, jeg hadde ikke noen form for dypere tanker bak det...

Poenget er at han sammenlignet Frp med nazister. Slik trolling driver han på med i flere tråder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke vil ha muslimske lover og regler, hvorfor kaller de seg da muslimer? Og hvorfor sier såkalt moderate muslimer i TV-debatter at de vil ha sharia-lover, men at de ikke vil tvinge dem på Norge? Med andre ord, de vil ha dem, men venter til de får flertall. Med andre ord, Sandberg har rett.

Lenke til kommentar
Hvis de ikke vil ha muslimske lover og regler, hvorfor kaller de seg da muslimer? Og hvorfor sier såkalt moderate muslimer i TV-debatter at de vil ha sharia-lover, men at de ikke vil tvinge dem på Norge? Med andre ord, de vil ha dem, men venter til de får flertall. Med andre ord, Sandberg har rett.

Så mens de venter på flertall så sitter muslimene pent og venter på å få styrte staten?

With all due' respect; Håper du en dag innser hvor latterlig dum denne påstanden er, Pricks. :ermm:

Sandberg er også forøvrig (for de som ikke vet det) tidligere dømt for vold mot en innvandrer.

Og han skal liksom være Frps sin talsmann for innvandring? Samtidig som han sitter å forsøpler nyhetene med rasisme og fremmedfrykt? Og dette partiet skal styre landet alene i 2009?

Nei, jeg gir hele greia terningkast 1.

1.gif

Frp burde sparke Sandberg om de skal noensinne ha kredibilitet til å snakke om innvandring igjen. På et eller annet punkt må dette gå opp for selv de ivrigste tilhengerne av partiet.

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Så mens de venter på flertall så sitter muslimene pent og venter på å få styrte staten?

Nå må du slutte med stråmennene dine. Muslimene kan fint bruke demokratiet for å bekjempe demokratiet. De trenger bare å komme i flertall.

Jeg lurer på om du skjønner at muslimer vil ha muslimske lover. Hvorfor skulle de ikke ønske å styre etter muslimske lover? Det er jo livet deres. Selv representantene deres sitter på TV og sier at de må følge norsk lov så lenge de bor i Norge, men sharia skal innføres hvis det blir flertall for det.

Men det er kanskje helt uproblematisk for deg?

Og han skal liksom være Frps sin talsmann for innvandring? Samtidig som han sitter å forsøpler nyhetene med rasisme og fremmedfrykt?

Nå er islam en religion, ikke en rase. Var det ikke du som også kalte Hagen en rasist? Vi vet av erfaring at mange sosialister elsker å bruke rasisme-stemplet for å hindre et hvert tilløp til saklig debatt om innvandringsproblematikk.

Lenke til kommentar

Nå må du slutte med stråmennene dine. Muslimene kan fint bruke demokratiet for å bekjempe demokratiet. De trenger bare å komme i flertall.

Ja, så fort de kommer vi får et par muslimer til, stormer de Regjeringsbygget og tar over hele landet. Pass på, de biter også.

Jeg lurer på om du skjønner at muslimer vil ha muslimske lover. Hvorfor skulle de ikke ønske å styre etter muslimske lover? Det er jo livet deres. Selv representantene deres sitter på TV og sier at de må følge norsk lov så lenge de bor i Norge, men sharia skal innføres hvis det blir flertall for det.

Fordi en er muslim, så er en for sharialover?

Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Ja, så fort de kommer vi får et par muslimer til, stormer de Regjeringsbygget og tar over hele landet. Pass på, de biter også.

Hvis ikke du kan lese det jeg skriver så foreslår jeg at du lar være å kommentere det. Jeg skrev nettopp:

"Muslimene kan fint bruke demokratiet for å bekjempe demokratiet. De trenger bare å komme i flertall."

Ja, man er det. Er ikke koranen perfekt og Allahs ord i skriftlig form? Hvordan kan man kalle seg muslim hvis man ikke vil leve etter muslimske lover og regler?

Svar heller på det istedenfor å ignorere det jeg faktisk skriver.

Lenke til kommentar

6044787[/snapback]

Det ser jeg på som helt uproblematisk. Problemet i argumentasjonen din er at du bruker ordet sharia, som folk flest forbinder med avkapping av hender, omskjæring av jenter, steining etc. Dette medfører ikke nødvendigvis riktighet. Sharia er et mye mer komplekst begrep som ikke nødvendigvis inneholder avkapping av lemmer, steining, alkoholforbud osv.

Ja, man er det. Er ikke koranen perfekt og Allahs ord i skriftlig form? Hvordan kan man kalle seg muslim hvis man ikke vil leve etter muslimske lover og regler?

6044866[/snapback]

Dette er også for enkelt. Hvis Koranen til en hver tid er korrekt, hvorfor finnes det da lærde som tolker koranen? Hvorfor finnes det da forskjellige retninger innenfor Islam?

Lenke til kommentar

Hvor perfekt Koranen og Allahs ord for muslimer er jo helt opp til enkeltmennesket.

Og nei, man trenger ikke å være for sharialover og følge det helt og fullt for å være muslim.

Fordi deres ledere uttaler seg for noe, betyr det ikke at alle muslimer følger det opp.

FrP-politikere har kommet med rasistiske uttalelser, betyr det at ca. hver 3. nordmann er rasister?

Lenke til kommentar

6044832[/snapback]

De biter ikke. Men en del av dem, med støtte fra Imamer i Norge, skjærer av unge jenters kjønnsorgan.

I den konteksten føles ditt forsøk på å latterliggjøre problemstillingen litt usmakelig.

Lenke til kommentar

6044866[/snapback]

Du vet da utmerket godt at flertallet av dagens religiøse ikke lever slavisk etter hva som står i de hellige skrifter. Det handler jo om å leve etter hovedtankene (f.eks nestekjærlighet i kristendommen) samt ikke bry seg så mye om de tingene som kanskje var aktuelle for 2000 år siden.

Hvordan kan man kalle seg kristen hvis man har sex før ekteskapet?

Edit: Ble noe tull med quoten.

Edit2: Omskriving.

Endret av 2ern
Lenke til kommentar

6044866[/snapback]

Du vet da utmerket godt at flertallet av dagens religiøse ikke lever slavisk etter hva som står i de hellige skrifter. Det handler jo om å leve etter hovedtankene (f.eks nestekjærlighet i kristendommen) samt ikke bry seg så mye om de tingene som kanskje var aktuelle for 2000 år siden.

Hvordan kan man kalle seg kristen hvis man har sex før ekteskapet?

Edit: Ble noe tull med quoten.

Edit2: Omskriving.

6045119[/snapback]

selv om man er kristen betyr ikke det at man er ekstreminist. jeg kjenner selv mange som er kristne og har mange i familien min som er kristne. de lever et liv som meg og alle andre som er ikke-troende. det er bare at de TROR på noe. de tror på at de vil komme til himmelen når de dør og at alt blir styrt av "Gud".

Mine bestefar er kristen, men han tror ikke på fortellinger som David og Goliat. det er en fortelling som man kan tolke på forskjellige måter. han er ikke en ekstreminist og han har hatt sex før ekteskap, men han er kristen forde.

Lenke til kommentar
selv om man er kristen betyr ikke det at man er ekstreminist. jeg kjenner selv mange som er kristne og har mange i familien min som er kristne. de lever et liv som meg og alle andre som er ikke-troende. det er bare at de TROR på noe. de tror på at de vil komme til himmelen når de dør og at alt blir styrt av "Gud".

Mine bestefar er kristen, men han tror ikke på fortellinger som David og Goliat. det er en fortelling som man kan tolke på forskjellige måter. han er ikke en ekstreminist og han har hatt sex før ekteskap, men han er kristen forde.

6045164[/snapback]

Faktisk veldig enig her, godt skrevet TonyC.

EDIT: Quota feil person :whistle:

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Det som er aller mest utrolig er du antageligvis tror på dette selv.

Forsåvidt hakket bedre enn å faktisk drive falsk fremmedfrykt, men jeg antar resultatet er det samme. Norge vil aldri få sharialover. Det er jo så fullstendig latterlig at jeg nesten ikke finner ord. :)

At noen svenske muslimer ønsket en seperat opplæring for muslimske barn må jo ikke overdimensjoneres. Det er snakk om en seperat _skoleordning_ her, ikke sharialover for alle i Sverige. I tillegg er dette forslaget blitt og vil alltid bli avvist blankt uansett.

Dette er jo bare tøys Pricks. Det er ikke engang verdt å svare egentlig, men...

Èn ting er nå at du virker å tenke muslimer som fundamentalister som ikke godtar en ikke-muslimsk stat, og vil fjerne demokratiet og det norske lovverk. Noe som er mildt sagt tullete.

Nummer 2 så virker du å ha null innsikt i hvor mye det egentlig skal til å bare innføre én bitteliten lovendring i Norge. Aldri har egentlig ordet 'latterlig' vært mer fortjent.

Nå er islam en religion, ikke en rase. Var det ikke du som også kalte Hagen en rasist? Vi vet av erfaring at mange sosialister elsker å bruke rasisme-stemplet for å hindre et hvert tilløp til saklig debatt om innvandringsproblematikk.

Jeg vil heller tro at man bruker rasismebegrepet når noen kommer med USAKLIG og FIKIVT innlegg i innvandringsproblematikk.

Innlegget til Sandberg her er omtrent like saklig som å påstå at hvis det kommer nok muslimer til Norge så vil de voldta våre mødre og drepe vårs barn + de vil dessuten krasje alle flyene i Norge i operasjoner for Al Qaeda.

Frp må gjerne peke på Statistisk Sentralbyrå sine kriminelle innvandringsstatistikker og slikt for min del, men hvis de skal drive å finne på ting slik Sandberg her gjør kan man jo liksågodt legge ned partiet og begynne å gi ut science fiction bøker istedet.

S,

Lenke til kommentar

Forsåvidt hakket bedre enn å faktisk drive falsk fremmedfrykt, men jeg antar resultatet er det samme. Norge vil aldri få sharialover. Det er jo så fullstendig latterlig at jeg nesten ikke finner ord. :)

6045590[/snapback]

Det som er så latterlig at man ikke finner ord, er at du tydeligvis tror du sitter med en krystallkule som viser deg fremtiden. Du har ikke den fjerneste anelse om Norge noengang vil bli underlagt sharialover eller ikke, og inntil noen finner opp en tidsmaskin vil ingen, jeg gjentar INGEN, vite hva som skjer om 50-100-200 år fra nå.

Derimot kan man studere historien for å gjøre seg opp en FORMENING om hvordan fremtiden KANSKJE kan bli. Og det som viser seg, er at når muslimer kommer i flertall et sted, så endres samfunnet. Dermed kan det være grunn til å ANTA at det KAN skje også i fremtiden, og man kan vurdere å sette i gang tiltak for å redusere sannsynligheten for at hendelsen skal inntreffe dersom man ønsker det, og således unngå hele problemstillingen. Men å VITE resultatet, det kan man dog ikke.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

6045590[/snapback]

Og å finne ord, det er jo en forutsetning for å formulere et argument. Så det var dumt det...

Kan du forklare hvorfor muslimer ikke skulle ønske sharia i Norge, når de ønsker det i andre land? Hva gjør Norge spesielt i så henseende?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

6045590[/snapback]

Og å finne ord, det er jo en forutsetning for å formulere et argument. Så det var dumt det...

Kan du forklare hvorfor muslimer ikke skulle ønske sharia i Norge, når de ønsker det i andre land? Hva gjør Norge spesielt i så henseende?

6045740[/snapback]

Fordi de fleste muslimer selv flykter fra sånne regimer.

Som jeg tidligere skrev, hvorfor skulle de ønske å gjøre Norge til en stat de selv har flyktet fra? En stat som har drept deres mødre, fedre, søsken, venner og rett og slett andre tilfeldige borgere?

Hva får deg til å tro at alle muslimer ønsker å innføre sharia i Norge? Har ikke fått noe klar svar på det.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Angående dette "i andre land", så er det jo kun en spørreundersøkelse i Storbritannia du snakker om. Det er heller ingen 'krav'. Det var i en spørreundersøkelse om de kunne tenkt seg mer sharialovgivning i England, og 60% av muslimene('flertallet' for dere svaksynte) svarte jo tilogmed nei. Spør du kristne i Norge om de skulle ønske seg sterkere kristne leveregler hadde du sikkert fått rundt 40% også. Ingen har sagt noe om krav dog. Ingen har heller sagt at de har RETT til krav.

Det hele er kun ledd i en enorm paranoia. Hva slags makt har egentlig muslimer i Norge?

Siste muslim jeg så vasket et toalett på den lokale kinoen min.

Frp sitt hat på minoriteter er jo igrunn helt utrolig. For ikke å snakke om Per Sandbergs tidligere påstand om at sametinget er rasistisk fordi det kun er samer der, og mener det derfor burde legges ned. Fyren er jo stokk gal. Klar for innleggelse i kokoavdelingen. Supplert med at han slo ned en innvandrer i Levanger og ble dømt etter rasistisk paragraf burde jo dette være klar tale: Fyren burde sparkes ut av alt som heter politikk.

Altså, jeg sier dette nesten av sympati til Frp. Han er destruktiv for partiet og en gavepakke for de andre partiene. Frp burde heller vende seg i mot tullingen og få orden på linjen igjen.

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Det hele er kun ledd i en enorm paranoia. Hva slags makt har egentlig muslimer i Norge?

6045992[/snapback]

Det er jo totalt irrelevant, det Sandberg er opptatt av er hva som kan skje på lang sikt, ikke hvordan det er I DAG.

Sandberg er forøvrig en person som henvender seg til "grasrota", ikke de finere intellektuelle forståsegpåerne og politisk korrekte broilerne i høye stillinger.

Supplert med at han slo ned en innvandrer i Levanger og ble dømt etter rasistisk paragraf

Dette er så vidt meg bekjent direkte løgn. Det var karen han slo ned som kom med rasistiske bemerkninger til Sandberg, og han ble dømt for voldsbruk. Hvis du kan dokumentere det du sier er jeg lutter øre. Eller evt øye..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...