ThEdOoM Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei! Jeg har tenkt og kjøpe nye minne brikker: Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz Er disse verd 2700? er det noen forskjell siden de koster 1000kr mer en ett vanelig 2gb sett? Nå er det slik at pengene strekker seg til disse brikkene. Har faktisk tenkt meg to av disse:D Jeg ingen overklokker, bare gamer! vil: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16 være ett godt hovedkort for disse brikkene? Vist ikke, er det fint vist du/dere kan finne et hovedkort som kjører disse brikkene på fult!:D Takk for alle svar! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. De brikkene der skal fungere fint de, men 2x? :o Hva i huleste, heiteste skal du med 4GB RAM? Hovedkortet virker også OK. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. De brikkene der skal fungere fint de, men 2x? :o Hva i huleste, heiteste skal du med 4GB RAM? Hovedkortet virker også OK. 6040285[/snapback] 4 gig ram er vel litt mye ja tror ikke du merker noe forskjell etter 2 gig Lenke til kommentar
ThEdOoM Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Hei. De brikkene der skal fungere fint de, men 2x? :o Hva i huleste, heiteste skal du med 4GB RAM? Hovedkortet virker også OK. 6040285[/snapback] 4 gig ram er vel litt mye ja tror ikke du merker noe forskjell etter 2 gig 6040399[/snapback] Så da betyr dette at jeg kan kjøre disse 4gb RAM brikkene på dette hovedkortet, uten at minnebrikkene blir "tilbakoverstilt"? Takk for raske og gode svar. hva jeg skal med 4gbRAM? Mhmh ikke godt og si..., men har ikke tenkt og bytte RAM på en stund så det blir nok derfor:D Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) men vanlig DDR kommer til å bli utdatert om få måneder da AM2 intar markedet og DDR2 overtar både amd og intel. da er du stuck med 4gb ram du ikke kan overføre til en evt ny maskin. jeg ville kjøpt 2gb nå og kanskje 2gb ddr2 ram nste gang du oppgraderer. ser svært liten vits i 4gb ram med mindre du kjører autocad, photoshop, 3dmax studios, adobe premier og 12 linuxservere på samme maskin . til vanlig bruk med et par proggs og heftig gaming holder 2gb i massevis. men samtidlig kan det være lurt å kjøpe 4gb nå så det holder en stund. da slipper du å sitte med 2gb når det begynner å bli for lite å ikke ha mulighet til å kjøpe 2gb til siden de ikke selges lengre Endret 4. mai 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 men vanlig DDR kommer til å bli utdatert om få måneder da AM2 intar markedet og DDR2 overtar både amd og intel. da er du stuck med 4gb ram du ikke kan overføre til en evt ny maskin. jeg ville kjøpt 2gb nå og kanskje 2gb ddr2 ram nste gang du oppgraderer. ser svært liten vits i 4gb ram med mindre du kjører autocad, photoshop, 3dmax studios, adobe premier og 12 linuxservere på samme maskin . til vanlig bruk med et par proggs og heftig gaming holder 2gb i massevis. men samtidlig kan det være lurt å kjøpe 4gb nå så det holder en stund. da slipper du å sitte med 2gb når det begynner å bli for lite å ikke ha mulighet til å kjøpe 2gb til siden de ikke selges lengre 6043155[/snapback] Jeg kan skrive under på at 2GB ram holder. Som gamer vil du aldri trenge noe mer. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) ahpadt: En gamer vil ALDRI trenge mere enn 2gb ram? Pass deg nå får at du ikke går i Gates fella med hans visjon om minneforbruk Vil uansett si meg enig i at 2gb ram nok er maks det er behov for med tanke på maskinvaren du har (når du trenger mer, trenger du ny maskin...) Endret 5. mai 2006 av vembi Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 sa ikke at man aldri vil trenge 2gb. faktisk vil 2gb ikke være nokk om kanskje 1 år engang. men da må resten av pc også oppgraderes. så jeg ser liten vits i å kjøpe 4gb nå Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vent med å kjøpe 4 gig når det blir mer 2 gig brikke på markedet Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vil uansett si meg enig i at 2gb ram nok er maks det er behov for med tanke på maskinvaren du har (når du trenger mer, trenger du ny maskin...) 6049663[/snapback] Jau. Har 2GB selv, og om denne maskina blir treig noen gang, så må jeg nok bytte hele skiten. Instant multitask ++++. Lenke til kommentar
ThEdOoM Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Ok! Da blir vist 2gb likevell da! Jeg mener og å ha lest at det viktigste i en gaming pc er 1:Skjermkort 2:Minne 3:CPU Er dette riktig eller skal jeg kjøpe 2gb ram, og legge de andre 2700kr'ene på en dyrere cpu? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ok! Da blir vist 2gb likevell da! Jeg mener og å ha lest at det viktigste i en gaming pc er 1:Skjermkort 2:Minne 3:CPU Er dette riktig eller skal jeg kjøpe 2gb ram, og legge de andre 2700kr'ene på en dyrere cpu? 6055513[/snapback] Du skal spare pengene og kjøpe deg en veeeeeeeeldig stor is. Lenke til kommentar
ThEdOoM Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 du skal spare pengene og kjøpe deg en veeeeeeeeldig stor is. 6055830[/snapback] Hehe:D Takk for det mest seriøse svaret jeg har fått hihi:P:D Men det ser ut til at jeg venter til am2 og ddr2 kommerD:D Takk for alle svarene likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå