tjuetre Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei Har en nydelig AMD maskin med for tiden 2 x 19" LCD skjermer på.. og leker med tanken på en og kanskje to skjermer til på den...(bare for morro skyld...) Driver med litt videoredigering og slikt.. (Ulead VideoStudio, Dreamweaver, PhotoShop + +) så ytelse er ikke så viktig... Har lest mye på internett om flere skjermer og om Matrox og slikt... Matrox koster jo så mye... så tenkte meg SLI da.. siden eg har ASUS A8N SLI Premium på denne maskinen. Sett meg ut to kort... XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail eller XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail Ser at på begge kortene har komplett.no ett til demopris.. :-) OG ser ut til at begge har Dual DVI.... det er viktig... Amentio har også et 6800XT kort til salgs http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...57;c:36132;r:pg Vet ikke om det er noe? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) 6600GT yter like bra på stock settings, kjøp det hvis du ikke skal klokke. 6800xt kan mest sannsynlig får åpnet pipelines, og klokkes litt, og vil da yte en del bedre enn ett klokket 6600GT. Men ville også vurdert disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319666 7600GS, yter som disse 2 på stock, men med vifteløs kjøling. Edit:Opps, ytelse ikke viktig... Da ville jeg tatt ett 7600GS klart. SKaper mindre varme i maskinen, ikke noe støy, og alle mulige nye teknologier. Endret 3. mai 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hmmm, ved å kjøre to skjermkort i SLI kan du bare bruke en skjerm (to hvis du kjøper et PCI skjermkort til). Men jeg mener bestemt at det går an å ha totalt 4 skjermer hvis du lar være å aktivere SLI. Men da vil du miste en god del ytelse når du spiller (som du visst ikke gjør). Men det finnes også switcher som gjør at du kan koble til flere enn to skjermer ved å bruke en av utgangene... Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Hmmm, ved å kjøre to skjermkort i SLI kan du bare bruke en skjerm (to hvis du kjøper et PCI skjermkort til). Men jeg mener bestemt at det går an å ha totalt 4 skjermer hvis du lar være å aktivere SLI. Men da vil du miste en god del ytelse når du spiller (som du visst ikke gjør). Men det finnes også switcher som gjør at du kan koble til flere enn to skjermer ved å bruke en av utgangene... 6037330[/snapback] Ja leste noe om å ikke aktivere SLI, at man da kan kjøre 4 skjermer.. Denne maskinen er jo IKKE spill maskin, har NETTOPP kjøpt ny spille maskin, AMD XP3700, 2 GB OCZ og X1800 XT... så trenger ikke ytelse... :-) Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Så 2x 7600 GS ville gjøre susen om man vil ha 4 x 19 LCD? Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Men ville også vurdert disse:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319666 7600GS, yter som disse 2 på stock, men med vifteløs kjøling. Edit:Opps, ytelse ikke viktig... Da ville jeg tatt ett 7600GS klart. SKaper mindre varme i maskinen, ikke noe støy, og alle mulige nye teknologier. Hmmm, er du sikker på at det er lurt? Greit nok at det er vifteløs kjøling og at de er stille, men er ikke det litt risikabelt mtp at varmen ikke blir blåst vekk mellom skjermkortene...tror heller jeg ville hatt vifte for å drenere vekk varmen... Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Men ville også vurdert disse:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319666 7600GS, yter som disse 2 på stock, men med vifteløs kjøling. Edit:Opps, ytelse ikke viktig... Da ville jeg tatt ett 7600GS klart. SKaper mindre varme i maskinen, ikke noe støy, og alle mulige nye teknologier. Hmmm, er du sikker på at det er lurt? Greit nok at det er vifteløs kjøling og at de er stille, men er ikke det litt risikabelt mtp at varmen ikke blir blåst vekk mellom skjermkortene...tror heller jeg ville hatt vifte for å drenere vekk varmen... 6037443[/snapback] Fikk med en 60mm vifte med Abit Fatal1ty kortet (spill maskinen :-)) som man skrur fast der man skrur fast PCI kortene.. den blåser jo en del.. men ellers har eg siklet etter 6600GT kortene.. ser greie ut... og når ene i tilleg er demo får man jo to for 2500 ca... Og ellers er det jo ikke fare for varme, da eg har Lian Li PC65 kabinett og VapoChill LightSpeed.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå