Gå til innhold

Fjerne Acer-theme i XP


Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt recovery'en som følger med min Acer Travelmate 8006 (Windows XP Pro Norsk). Det har ført til at det nå er en forferdelig font i alle Windows-menyene og ikonene er større enn vanlig. Jeg har prøvd å lete etter en uninstall-fil som kan fjerne dette uten hell. I egenskaper for skjerm har jeg sett etter noe nytt under temaer, men det er bare det vanlige som ellers ligger der ved en "normal" XP installasjon.

Skrift og ikonstørrelsen ser ut til å være satt til det som er normalt også.

 

Hva gjør jeg?

 

Edit: avstanden mellom ikonene på skrivebordet er også større enn vanlig.

 

Edit2: fant tilfeldigvis ut av det med skriften. Gikk inn på egenskaper for skjerm/innstillinger og avansert. Under Generelt endret jeg PPT-innstilling til "Normal størrelse (96 ppt). Nå er det "bare" ikonstørrelsen og avstanden mellom disse som ikke er som normalt.

Endret av zacka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du har sjekket at skjerminstillingene dine er såkalte "native" instilling?

(altså den instillingen som skjermen er laget for å vise best, min acer har 1280*768 som native)

 

I tillegg kan du kanskje sjekke om det er valgt "bruk store ikoner" under egenskaper for skjerm ->utseende->Effekter

Lenke til kommentar

Oppløsningen er optimal. (1400x1050). Det er heller ikke huket av for "bruk store ikoner".

 

Jeg ser forresten nå at ikonene ikke er så rare lenger. Mulig det hjalp å restarte etter jeg hadde byttet litt frem og tilbake på innstillingene. Det er stilt inn riktig slik det var. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...