eatshorts Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Som forklart i denne tråden her:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=48887&forum=24&start=0&replies= har jeg for ca 2 måneder siden svidd 2 cpuer på et soyo ky 333 dragon ultra, jeg sendte inn den ene til komplett, hvor jeg fikk bekreftet at kjernen ikke var knust. Så sendte jeg inn hovedkortet til databutikken.com og forklarte feilen. jeg sendte inn hk og pcu som de ba meg om, og fikk dem igjen etter 3 uker med konstant masing og dyre telefonregninger. (svensk support telefon) da hadde de bare kjørt det en gang med en xp cpu i 3dmark uten problemer. Meldingen jeg fikk var at kortet var feilfritt. Jaja, tenkte jeg de hadde vel rett, kanskje jeg hadde montert kjøleren feil. Deretter monterte jeg pc en igjen med min nyinkjøpte xp2000. den startet opp og kjørte fint. Fikk faktisk nesten 12000 i 3dmark. MEN i går, etter ca 2 uker, begynte pcen å lagge i battle field, helt uten grunn, jeg gikk ut av spillet og skjekket cpu temp først i hw monitor (følgte med soyo hket) og så i motherboard monitor. I den første viste den 45C i mbm 38C, altså den normale drifttemperaturen jeg har hatt i to uker. Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe alvorlig og startet pcen på ny, det kom ikkeno skjerbilde og det luktet svidd plast i hele etasjen. jeg tror jeg blir gal snart , prosessoren hadde en mørk flekk på undersiden men kjernen var like hel. Hva kan være galt? Og kom ikke å si at kjøleren er dårlig montert. da hadde ikke tempen hvert stabil på 45 grader i 2 uker. Det er heller ikke lett å på vise feil som skjer helt tilfeldig (tror jeg). Kan jeg be om å få hevet kjøpet? evt byttet hovedkortet ? hw specs: denførste: amd xp 2000 denandre : amd duron 1200mhz dentredje: amd xp 2000 512 nanya ddr ram, (testet ok) WD 120 gb harddisk (---"-----) kyro 2 (---"-----) geforce4 ti 4600 på den siste prosessoren (også ok) Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Er det ingen som kan regler for heving av kjøp og slikt eller. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kan ikke så mye om regler vad heving av kjøp. :sad: Men at HK dit har svid av 3 CPU er lyder apsolutt ikke bra. Skjønner godt at du blir gal :wink: 45'c er ikke så forferdelig, så varmt kan det vel bli på ekvator Kan ikke hjelpe deg mye men du får ha : LYKKE TIL! LOZER :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå