toredenstore Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 01:11, skrev kindings:IRQL LESS OR EQUAL meldingen kan bety bortimot hva som helst. Disse NT feilmeldingene (er stort sett lik for alle OS bygd på NT kjerne, NT3-4, win 2000 og XP) kan se ganske uforståelig ut, men om man skriver ned hele tekststrengen med de hexadesimale kodene som står bak (typisk: 0x3FH eller lignende der 0x viser at det er et hex tall, og betyr ofte en adresse pluss en feilkode) vil man kunne søke på microsoft sine sider å finne ut nøyaktig hva feilmeldingen betyr. Videre kan det jo også være en ide å prøve å kartlegge akkurat når feilmeldingen kommer. Er det i en situasjon der OS'et eller et program gjør et driver kall, for eksempel når du spiller av en lyd osv... Ut ifra det kan du jo prøve å fjerne/disable hardware. Nå er det jo ikke alltid så enkelt å kartlegge akkurat hvilke driver kall som skjer, men, men. Lykke til... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Prøv en checkdisk, scan for bad sectors. Har en ganske ny Dell som gir en slik blåskjerm når vi gjør dette, vil tro det tyder på at HD er defekt. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 18:17, skrev toredenstore: Quote: Den 2002-10-05 01:11, skrev kindings: IRQL LESS OR EQUAL meldingen kan bety bortimot hva som helst. Disse NT feilmeldingene (er stort sett lik for alle OS bygd på NT kjerne, NT3-4, win 2000 og XP) kan se ganske uforståelig ut, men om man skriver ned hele tekststrengen med de hexadesimale kodene som står bak (typisk: 0x3FH eller lignende der 0x viser at det er et hex tall, og betyr ofte en adresse pluss en feilkode) vil man kunne søke på microsoft sine sider å finne ut nøyaktig hva feilmeldingen betyr. Videre kan det jo også være en ide å prøve å kartlegge akkurat når feilmeldingen kommer. Er det i en situasjon der OS'et eller et program gjør et driver kall, for eksempel når du spiller av en lyd osv... Ut ifra det kan du jo prøve å fjerne/disable hardware. Nå er det jo ikke alltid så enkelt å kartlegge akkurat hvilke driver kall som skjer, men, men. Lykke til... Problemene dukker opp når jeg driver med Photoshop, 3dsmax eller spiller.. Tror den flyr ut vinduet snart altz... Lenke til kommentar
virac Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Vedder 100 spenn på at hvis du røkker ut nettverkskortet eller disabler dette så er problemet vekke. Det kan sikkert løses med driver ellerno men jeg er ganske sikker på at kræsjene dine har med den komponenten å gjøre. r8139n5 er en realtek ting. se om du kan få noe vekk fra irq 11. Jeg har hatt problemer med mange forskjellige maskiner. Det er ikke alle kort som er like glade i å dele irq med visse andre. Disable nettkortet ditt og test maskienen ut en stund. Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg har akkurat de samme problemene med min pc ser det ut som, et raskt søk på microsoft gir meg følgende svar på IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL http://support.microsoft.com/?kbid=810980 http://support.microsoft.com/?kbid=892137 la oss hjelpe hverandre i nøden? Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Resource Device IRQ 11 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 11 Standard OpenHCD USB Host Controller IRQ 11 NVIDIA® nForce MCP Audio Processing Unit (Dolby® Digital) IRQ 11 NVIDIA® nForce Audio Codec Interface IRQ 11 Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC IRQ 11 NVIDIA GeForce4 Ti 4400 426479[/snapback] Dette ser ikke helt godt ut. Ørten greier på samme IRQ er ikke særlig lurt. Nå skulle jo hovedkortet ha ordnet dette automatisk, men det ser det ut som om den ikke har klart så bra. Jeg ville sjekket i BIOS om du kan fikse på noen IRQ-innstillinger. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hmmm... Får jo håpe trådstarter har fått fikset dette nå siden problemet er over 3 år gammelt... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 hihi. godt poeng! Kobla ikke i det hele tatt selv jeg Lenke til kommentar
sentry Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det kan være en 3 parts driver som er feil. Det finnes et verktøy som analyserer dump fila. Programmet heter Windbug. Kan lastes ned fra microsoft. Hadde lignende problem på en maskin og da var det en gammel driver fra et program som rota det til. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hjelper og å disable ting som serial port og slikt i bios for å fri opp IRQ. Ikke lurt å ha noe i den første pci slotten etter agp. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Folkens. Newsflash: Tråden er fra 2002. Trådstarter gir nok katta i dette nå. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 lol.. morsomt når så gammle tråder blir tatt opp, og folk glemmer å sjekke datoen... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå