ZoLaMont Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Heisann. Det har opstått et lite problem for meg. Hovedkortet mitt har sluttet og virke og jeg lurer på hva jeg bør gjøre? mitt nåværende HK: (socket 754, agp) Gigabyte GA-K8NS Prohttps://prisguiden.no/product.php?productId=18973 min nåværende prosessor: AMD Athlon 64 3000+ HK, er kjøpt 16.07.2004, hvor lang tid er et hk beregnet og vare? Garantien er nok utløpt, men jeg kan vel reklamere. Hva kan jeg forvente meg da? Jeg kjøpte hk sammen med andre komponenter så det ble en komplett pc fra netshop. Jeg er en fattig student og har ikke råd til de helt store utskiftningene, skal uansett kjøpe meg en skikkelig bærbar til sommeren. Vil likevel ha min stasjonære opp og gå så fort som mulig, er avhengig av den.. Jeg har blitt lovt et: Gigabyte GA-K8NSNXP gratis fra en kompis, siden han synes synd på meg og har et liggende. det er socket 939, og også agp. jeg har uansett ikke råd til og kjøpe nytt pci ekspress skjermkort. Det vil si at jeg da trenger ny CPU.. hva burde jeg gjøre? Og, ja, jeg har serriøst dårlig råd, prøv og spise fiskefingre og ris i en uke, bare for at et kilo fiskefingre koster 8,50. Håper på noen bra synspunkter fra dere;) hvordan cpu bør jeg eventuellt kjøpe, eller nytt hk burde jeg velge? jeg sitter nå på universitet siden pc'n min på hybelen ikke virker. håper på noen raske svar nå, så jeg kan gi dere mer informasjon hvis dere trenger. Endret 3. mai 2006 av ZoLaMont Lenke til kommentar
Jensus Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Siden økonomien din ikke helt bra for tida og du må få maskina di opp å gå fortest mulig ville jeg ha fått tak i et brukt socket 754 hovedkort. Det burde ikke koste mange kronene... Siden du uansett skal skifte til bærbar til sommeren så hadde ikke hatt bry til å spandert noe mere på maskina. Sånn i farten fant jeg 2 kort på QXL: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=25...um=1&Catg=11755 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=25...um=2&Catg=11755 Du finner sikkert flere kort på andre sider hvis du leter litt. Du kan jo også forsøke å henge opp en lapp på skolen og sjekke om noen har lyst til å kvitte seg med hovedkortet sitt. Kanskje ikke så lett i disse tider med eksamen og sånt, men det er jo verdt et forsøk... Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Ja, tenkte faktisk ikke på og kjøpe brukt socket 754 hk.. hmm, skal kikke litt, noen som har noen meninger om reklamasjon? så da koker det ned til brukt 754 hk vs ny socket 939 prosessor.. er vel en 600- 500 kroner forskjell der.. og hvis jeg klarer og selge min 754 prosessor så får jeg kanskje 400-500 for den og da blir det egentlig bare 500- 600 for et nytt motherboard og prosessor. Endret 3. mai 2006 av ZoLaMont Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå