Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WinXP starter ikke

Anbefalte innlegg

vel, hvordan kan jeg si det....

Jeg spilte i går kveld, og etter 1 time restarter PC'n seg. Jeg lar maskinen stå på over natten for å laste ned noen programmer. Kommer hjem fra jobb kl 16 og ser at bildet har fryst seg - filene jeg laster ned viser aktivitet (at linja er operativ og laster ned....) men prosentsatsen på skjermen endrer seg ikke. Ser på oppgavebehandlinga at dette programmet bruker 98% av krafta. Jeg skrur av pc'n ved hjelp av strømknappen.

Jeg starter maskinen på nytt, og det står 'windows recovered from a serious error' - etter det skjer det ingenting når jeg beveger på musa o.l.

Jeg skrur av pc - venter noen sekunder - skrur på.

Hører at den starter, men det kommer ikke bilde på skjermen og det sedvanlige 'peep' fra BIOS e.l. kommer ikke....maskina står å surrer uten at det skjer noe mer......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mornu

en liten update :

jeg har hatt maskinen av en liten stund - dratt ut alle ledninger, åpnet opp og støvsugd inni, sjekket at alt var på 'plass'

Det med F8 tasten som du beskriver fikk jeg ikke opp en gang, så jeg startet maskinen, satte inn XP cd'n - rebootet. Mens XP cd'n jobba kom blåskjerm med Win Setup på....Cd'n oppdaterte med å legge inn diverse filer o.l. - har ikke sett det før.....så fikk jeg valgene mellom å reparere el. formatere etc etc - valgte å reparere men senere rebootet. Maskinen startet fint nå uten tull.....

Hva kan det skyldes, dårlig HD, skjermkort ? Varm CPU ? Jeg overfører viktige filer til en ekstern HD nå hvertfall ;9

Endret av Daniel-san
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...