PoW Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei. Har hatt problemer med at pc-en har vært ustabil en liten stund. Tidligere i dag fikk jeg opp en S.M.A.R.T -melding om at det var noe galt med "Re-allocated sector count". Dette sa meg ikke så mye, men jeg fant info i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=562382 1. Stemmer det som blir sagt? Verdien min er på 126 og Treshold er på 140. Jeg har tatt backup, men håper selvsagt ikke at disken ryker. 2. Er det 100% sikkert at disken kommer til å ryke? 3. Vil jeg kunne få en ny disk på garantien? Disken er 2.5år gammel På forhånd takk Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 1. Tja... Å begynne å miste sectorer på en disk er ikke særlig bra. Det vil spre seg som regel, men uvisst i vilken takt. Uten at jeg vet nøyaktig så er det ikke sikkert at disken stryker med i et fyrverkeriinferno verdig et OL i morgen ... men om en stund kanskje? 2. Nei. Ingenting er sikkert på noe som helst. 3. Der er jeg usikker. Husker ikke om garantien er på 2 eller 3 år(kjøpsloven altså). Mistenker den er på 2 år. Ta kontakt med butikk, forklar problemet, hør hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå