Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nei! Jeg vil ikke reboote nå!

Anbefalte innlegg

Faktisk vil jeg aldri, aldri, aldri, aldri reboote. Det passer absolutt aldri. Det er slutt på de gode gamle tider. De tider folk slo av pc'en sin når de var ferdig med å lese VG eller søke på Alta Vista. Det er faktisk og så godt som slutt på at pc'en blåskjermer seg til døde og må starte opp igjen på den måten. Så hva måtte Microsoft komme opp med for at maskina skulle kneest allikevel så ofte som mulig?? Jo på bekostning av brukervennligheten kom de opp med supersikkerhetsprofilen:

Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart-Oppdatering-Omstart.....

Det er faktisk så ille at jeg har slått av hele oppdateringsfunkjonen. Hver rubbel og bit er slått av på maskina. Stikk i strid med hensikten. Beklager, Microsoft. Det er en ufattelig nulls svakhet med XP at det i hele tatt eksisterer noe som heter omstart.

Og desverre er det ikke bare å si nei til update-rebooten. Etter ti minutter kommer uvesenet opp igjen og spør på nytt. Og svarer du byskt nei nok ganger....? Ja da går dialogboksen vekk og du får 5 minutter på å rive deg løs før maskina starter om igjen sjøl.... Og er du så syndefull å ha virus eller brannmur ala Symantec og tar en oppdatering der òg, så kan du garantere å måtte "ta en omstart" der også.

Er det hele en utspekulert plan for å skremme oss over på Vista?

Si nei til omstart!

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom tekst, og jeg er enig! Det skulle ikke være nødvendig å restarte pc'en i tide og utide. Spesielt hvis du finner ut at du skal oppdatere drivere.

At denne posten er i forumet for "maskinen fungerer ikke" er noe rart ja :D

Lenke til kommentar

Men folkens da, er dere uenig i en moderatoravgjørelse så ta det på pm med den aktuelle moderator. Ikke spam ned tråden. Gjør det i beherskede vendinger så ordner det seg nok :)

Innlegg fjernet og innlegg redigert.

Reaksjon på moderering gjøres som nevnt på pm ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...