Gå til innhold

USB Kamera til filming i bil

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc i bilen som jeg bruker til mp3, film, navigasjon osv. Så kunne jeg tenkt meg å koble 2-3 kameraer til den, som jeg da kan bruke til å ta opp litt morsome filmer når jeg kjører, og bruke de som rygge/parkerings kamera.

Trenger tips til noen usb kamera som egner seg.

Kunne bare brukt webcam, men så vidt jeg har funnet ut, så er det negative med webcam:

-høyeste oppløsning på 640x480

-bildet "rister" når man beveger cam

Er det noen webcam som ikke har disse problemene??

Eller har noen tips til andre cam, eventuellt andre løsninger på hvordan jeg kan koble flere cams til pcen og ta opp fra alle samtidig rett til harddisk..

Trenger også tips til program jeg kan bruke til å ta opp enkelt..

Dette skal da integreres i frontend'en jeg bruker på Carputeren..

Pris veit jeg ikke helt, men ikke så veldig dyrt da dette bare er som et lite ekstra for moro skyld..

Håper på mange gode tips både til kamera og program..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke du kommer utenom digital bildestabilisator hvis du skal få filmet skikkelig i en bil, og da koster det fort litt penger.

6036267[/snapback]

Hva er det som gjør at slike "bullet cam" ikke rister da?? de er jo så små.. har de slik bildestabilistator??

Lenke til kommentar

Hmm, ingen som kan gi meg noen tips??

Trenger også som sagt hjelp til program..

Så enkelt som mulig..

Trenger å kunne vise 2-4 cams sammtidig, med en knapp for å ta opp.. (en for hvert cam)

om den tar opp i komprimert format, så hadde jo det oxo vært topp..

Trenger ikke noe fancy andre funksjoner..

Lenke til kommentar

Creative Live Effects er et ganske bra kamera. Det fanger veldig godt opp bevegelser. På enkelte kameraer så ser du bare en hvit strek dersom du rister hånda foran. På Live Effects så kan du faktisk se fingerene bevege seg. Testet det for en kunde som skulle bruke det til ta opp trommeslag.

Et dyrere Logitech Fusion var langt dårligere, men hadde noe skarpere bilde. Måtte stille en del på Creative kameraet for at det skulle bli skarpt.

Kan anbefale det på det varmeste, men vet ikke om det egner seg i bil. Må nok ha et kamera med en god stabilisator. Helst optisk stabilisator (har jeg hørt).

Edit: Creative kameraet fikk også best i test hos TV2 Hjelper deg / Dinside.no

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...