lbjordal Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Hei føler for å avreagere litt nå. Kjøpte i høst en Dell Inspiron 9300. Som fattig student plukka eg bort den dyre garanti ordinga (som eg ikkje trodde eg hadde bruk for fordi den uansett ville ha standard garanti med 6 dagar reperasjonstid. I midten av Mars fikk eg problem med denne (temperaturføler CPU, maskina "trudde" den var 70 grader konstant) Ok, ringer dell tekninsk support, får beskjed om at dei sender en boks som eg skal putte laptoppen i og ringe DHL (ca 25/3.06) Får beskjed om at pc en sikkert er returnert til meg før påske. Nei! Men ok tenker eg, (bruker PC-en mest på skule så det er ok.) 3 påskedag ringer DHL og seier dei har ein pakke til meg. Henter pakken og opnar Inspiron 9300 ligg fint i eska. Startar opp, og ser øyblikkelig at dette ikkje kan vere min pc. Sjekker servicetag og misstanken er bekrefta. Irriterer meg over det til neste morgen når dell opnar kundeservice. Ringer og gir beskjed. (Ja, Dell lover på tru og ære att dette skal dei ordne raskt.) neste dag ringer kundebehandleren tilbake. Han seier at PC-en min ikkje er utlevert og at dei skal ta den tilbake til seg for testing. (Undrar meg at den må tilbake til Dell når den ikkje har vore utlevert av DHL ) I mellomtida skulle kundebehandleren sende meg en ny boks som eg kunne bruke til å returnere "feil PC." No har boksen som eg skulle returnere komt, men denne boksen er for liten til ein 9300. Eg manglar fortsatt min PC og ringer Dell. Til min store forskrekkelse seier kundebehandlaren denne veka at dei har funne PC-en min og at dei sender ei boks til han som har motatt den. (forge veke var ikkje pc en utlevert) Tror egentlig at eg er for høfflig med Dell, men har no lufta ut litt. Veit at dette ble langt og tørt, men dersom noken har lignende erfaringar eller komentarer setter eg stor pris på det. Har noken oppleve å få "erstatning" når det går så lang tid? Trur eg har lest at eg har rett til "erstatningsprodukt" dersom reprasjonen tek meir en 2veker, stemmer det? Nå er det snart eksamenstid og eg treng pc en min (Btw, om noken saknar ein Inspiron 9300 med 512mb ram, 60 eller 80Gb harddisk og dårligste skjermkortet. Så ligg den trygt hos meg (til eg mottar ny returboks fra Dell) mvh LBjordal Endret 3. mai 2006 av lbjordal Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Sikkert bare uflaks, men DELL bør prøve å være litt sjappe med å hjelpe deg nå. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hjelper uansett lite å ha betalt ekstra for rask support, de bruker lang tid til å svare på mail og ringer ikke tilbake på telefon selv om de sier de skal. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hjelper uansett lite å ha betalt ekstra for rask support, de bruker lang tid til å svare på mail og ringer ikke tilbake på telefon selv om de sier de skal. 6039585[/snapback] det har jeg aldri opplevd. Har hatt 24 t og Gull support. Fikk svarene mine og delene innenfor fristen nesten alle gangene. (bortsett fra 1 gang) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Trur eg har lest at eg har rett til "erstatningsprodukt" dersom reprasjonen tek meir en 2veker, stemmer det? Forbrukerkjøpsloven §30: Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Så ja, du har rett på erstatningsprodukt dersom det er et reelt behov for det. At du trenger den til studier/eksamen er IMO en god nok grunn. Spørsmålet er derimot om det er vits å be om erstatningsprodukt når det tar 2-3 dager før du får det og den gamle PCen kommer om 4-5 dager (hvis det er tilfellet). Lenke til kommentar
lbjordal Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Trur eg har lest at eg har rett til "erstatningsprodukt" dersom reprasjonen tek meir en 2veker, stemmer det? Forbrukerkjøpsloven §30: Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Så ja, du har rett på erstatningsprodukt dersom det er et reelt behov for det. At du trenger den til studier/eksamen er IMO en god nok grunn. Spørsmålet er derimot om det er vits å be om erstatningsprodukt når det tar 2-3 dager før du får det og den gamle PCen kommer om 4-5 dager (hvis det er tilfellet). 6041306[/snapback] Du har nok rett her, håper eg får tilbake pc en i slutten av neste uke. Om det hadde vore ein mobiltelefon hadde eg ikkje stussa i å kreve erstatning, men med ein pc er det ikkje så aktuelt Dersom eigeren av den andre PC-en er på forumet kan kan han vite at DHL henta pakken i dag mvh LBjordal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå