Gå til innhold

"Feil ved Windows-validering" ka søren?


Anbefalte innlegg

Hei! Skulle i helge formatere 3 pc-er som jeg har liggende, og i tilllegg min egen. Etter å ha formatert kommer det opp windows-feilmeldinger, og en "countdown" til hvor mange dager jeg har igjen før jeg må registrere på samtlige unntatt en maskin. Hva har jeg gjort feil?

 

Er Windows XP Proffesional.

 

wtf2xn.th.jpg

 

Mvh

Torbjørn.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var rart, for mange jeg kjenner har brukt deres på flere datamaskiner. Dette var da Home Edition, men det skal vel ikke gjøre noen forskjell.

 

?

6036011[/snapback]

 

Har kommet en ny validity check med de siste updatesene fra Microsoft. Med mindre kammeraten din bytter ut lisenser på de maskinene han har installert windows på, så vil han få samme problemet som deg.

Lenke til kommentar
Å herre. Må jeg virkelig kjøpe 4 stk à 1000 kr? Omg Microsoft!

6036226[/snapback]

 

Slik virker verden.

Microsoft lever av å selge bla. Windows. Vil du ikke betale for dette produktet, kan du ikke bruke det. Da må du finne alternative løsninger, feks. Linux.

 

Er dere fire stk. som skal reise med bussen, holder det ikke å betale for 1 billett.

Lenke til kommentar

Suse 10 har eg nå, er ikke noen linux freak, men den funker veldig bra :) har du så mange som fire stk datamaskiner liggende, ville jeg hvertfall testet det ut :)

 

Og gi det litt tid, dummeste du kan gjør er å gi opp med ein gang. Søk litt på forumer, og guider. Hadde litt problemer med mp3 avspilling, og avi etc filer,men funke fint nå, opera og azureus (så klart siden det er open source) også.

 

 

og legger bare til, bruk kde, istede for gnome. Kde er mest brukervennlig.

Endret av abze
Lenke til kommentar
Det var rart, for mange jeg kjenner har brukt deres på flere datamaskiner. Dette var da Home Edition, men det skal vel ikke gjøre noen forskjell.

6036011[/snapback]

Da tror jeg du bør lese lisensbetingelsene...

 

Å herre. Må jeg virkelig kjøpe 4 stk à 1000 kr? Omg Microsoft!

6036226[/snapback]

Vel, det store spørsmålet er jo: TRENGER du faktisk 4 maskiner i heimen?!? Og hvordan i all verden ender man opp med 4 maskiner og bare en lisens i utgangspunktet såsant de ikke er hjemmebygde.

 

Eller er det slik at bare en av dem faktisk er din egen... ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Ønsker du å teste ut linux bør du absolutt besøke linux delen av dette forumet her på hw.no. Masse god info og folk som er flinke til å hjelpe deg hvis du har problemer.

 

Men det kommer jo an på hva pc-ene skal brukes til, ska alle brukes til spilling f.eks må du nok bite i det sure eple å kjøre Xp på alle, linux funker så langt best til vanlig kontorarbeid og surfing, iallefall så lenge du er nybegynner innenfor linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...