MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Den ene dataen min er helt død og den vil ikke starte. Da jeg har en hel haug med "viktige skolegreier" på den så er det jo lurt og ta backup av det. Derfor prøvde jeg og sette HD'en inn i den andr pcen som virker nå (en har vært død i en uke og den andre var bare en dag) Men det som er saken er at når jeg satte inn den tredje hardisken i maskinen min (har to fra før + to cd spillere.) Så virket den ikke. Jeg tok ut den ene og satte den andre inn, har prøvd masse rart nå. og ingenting virker. kan det være noe feil jeg gjør? Eller kan en maskin ikke kjøre med 2 hd'er og 2 cd spillere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Det man må passe på er å sette jumpere på disken for master og slave. Hvis det ikke stemmer så får man problemer. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 hvordan gjør jeg dette? gjøres det i BIOS eller er det en bryter eller noe lignende på hardisken? HD*en er en Quantum Fireball vis det har noe og si (6 år gammel) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jumpere er som regel noen pinner på enden av disken som skal kobles sammen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 hmm... jeg kan velge mellom fire stykker. ds, cs, pk og en det ikke står noen ting på. er dette riktige pinner, eller er jeg helt på jordet? Skal prøve og laste opp bilde av HD i morgen. (legger meg nå) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 CS er vel Cable Select. Men det skal stå en tabell på harddisken. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Nå hater jeg meg selv Den ene "pinnen" i harddisk nr 3 har knekt! er det noen mulighet for at jeg fremdeles kan få ut det som er på disken? Ved og bytte innholdet eller noe lignende? Håper på VELDIG raske svar for nå er jeg deppa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå