xin2k Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) I dag skulle jeg formatere dataen min og innstalere windows på nytt.. men når jeg begynnte nektet den og slette patipisjonen C: der windows ligger.. jeg bare tok og innstalerte windows på G: og tenkte at jeg kunne formatere C: når jeg kommer inn i windows.. Men det går ikkje.. den starte og formatere og når den er ferdi står det: could not complete formation.. så nå har jeg 2 optrativsystem... en home og en pro.. Noen som har en ide og hva jeg kan gjøre får og fixe dette? edit: la til litt og endra aa til å. Endret 3. mai 2006 av xin2k Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Du har rotet det til litt, blir ikke så enkelt å fikse det der. C: partisjonen er System, den er fremdeles i bruk. Derfor kommer den meldingen, Windows skjønner at den ikke kan slette sine egne systemfiler. Du har muligens startet installasjonen mens du kjører Windows. Det er ikke så lurt, man skal boote og starte installasjon fra CD'en. Hvis du vil forandre på dette så tror jeg du må starte installasjon helt på nytt. Endret 3. mai 2006 av hårek Lenke til kommentar
xin2k Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Du har rotet det til litt, blir ikke så enkelt å fikse det der. C: partisjonen er System, den er fremdeles i bruk. Derfor kommer den meldingen, Windows skjønner at den ikke kan slette sine egne systemfiler. Du har muligens startet installasjonen mens du kjører Windows. Det er ikke så lurt, man skal boote og starte installasjon fra CD'en. Hvis du vil forandre på dette så tror jeg du må starte installasjon helt på nytt. 6035937[/snapback] jeg har startet innstalasjonen fra windows ja.. den ville ikke boote cd'en min.. Endret 3. mai 2006 av xin2k Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 åpne BIOS velge sette first boot device (eller noe lignde) til CDROM. Da er det bare og sette i cd'en og instalere windows på nytt. Vis du ikke kan åpne BIOS har du et VELDIG stort problem. Lenke til kommentar
xin2k Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 åpne BIOS velge sette first boot device (eller noe lignde) til CDROM.Da er det bare og sette i cd'en og instalere windows på nytt. Vis du ikke kan åpne BIOS har du et VELDIG stort problem. 6036517[/snapback] har gjort det... jeg gikk inn i biosen osv. men den ville ikke lese av cd'en, sto bare att jeg måtte sette i cd'en... men når jeg gikk inn i windows og starta derfra kom jeg inn i innstalasjonen Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 åpne BIOS velge sette first boot device (eller noe lignde) til CDROM.Da er det bare og sette i cd'en og instalere windows på nytt. Vis du ikke kan åpne BIOS har du et VELDIG stort problem. 6036517[/snapback] har gjort det... jeg gikk inn i biosen osv. men den ville ikke lese av cd'en, sto bare att jeg måtte sette i cd'en... men når jeg gikk inn i windows og starta derfra kom jeg inn i innstalasjonen 6036673[/snapback] Hvis du ikke klarer å boote fra cden må du ta kontakt med Microsoft og få tilsendt en ny, for det er den eneste måten du kan få bukt med det problemet der. Det er nødvendig å skrive ny bootsector, og akkurat nå er den overskrevet med at du har både Pro og Home av win xp. Det vil være mulig å gjerne den skjermen som spør hvilken du vil boote fra, men du vil aldri klare å slette den installasjonen som ligger på C: og hvertfall ikke formatere. Og hvis du skulle få det til, så vil du ikke klare å innstallere noen XP, før du har en cd du kan boote fra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå