Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dødstart Asus A8n-sli premium

Anbefalte innlegg

Hei

I går kødda jeg til pcen min skikkelig... Jeg installerte mac os x. Det funka relativt bra, med unntak av bla. netverkskontrollern. Så: Jeg bestemte meg for å installere win xp igjen.

Dette resulterte i at maskina funka fint to restarter, for så å si "please insert bootable disk" eller noe, og ville ikke starte win xp.

I dag har jeg installert win xp på nytt. Dette funka fett noen restarter, men nå: starter maskina, "starter windows xp home" greia kommer opp (den på svart bakgrund), og det blir svart....

Det fungerer ikke å komme inn i safemode...

Har noen peiling på hva som er galt. Mener og huske at det var noen som sleit med dødstarter med dette Hket, PLZ hjælp! :love:

Har en sånn prøve av win xp 64-bit 6 månders prøve fra microsoft liggende. Kunne det vært et alternativ? Kommer uansett til å formatere innen ett halvt år...

Mvh

AOe

:whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å resette bios? Evt reset bios og instaler xp på nytt. Les i manualen til hovedkortet hvordan du resetter bios (flytt på en jumper eller ta ut bateriet på hk)

Verdt ett forsøk ihvertfal :)

Lenke til kommentar
Hei!

På mange hovedkort kan BIOSen nullstilles ved å ta ut batteriet på hovedkortet.

Hilsen,

efikkan.

6037591[/snapback]

Hei, har du installert kun drivere fra Asus sine sider, eller har du tuklet med å laste ned drivere fra nVidia? Har hatt litt problemer selv med dette, og da skyldtes det at jeg brukte drivere fra nVidia, å ikke de fra Asus.

Z

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...